دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

درباره مواد مخدر

فهرست مطالب
مواد مخدر 1
اکستازی چیست؟ 1
ترکیب شیمیایی اکس 2
اشکال رایج اکستاسی 3
مکانیزم دارو 3
مشکلات و عوارض ناشی از مصرف اکستاسی 3
عوارض حاد 4
عوارض مزمن 4
خشونتهای ظاهری 5
اعتیاد و ناقل‌های شیمیایی مغز 5
سیستم گابانرژیک 6
سیستم آدرنرژیک 6
سیستم سروتونرژیک 7
سیستم آدنوزین 7
آیا اکستازی اعتیادآور است؟ 7
مسمومیت با اکستازی 8
اپیدمیولوژی 8
فرضیه تأثیر MDMA (اکستاسی) بر مغز 8
متامفتامین یا مت (Meth) 9
تأثیر کاذب اولیه 9
آثار مصرف 10
مشکلات و عوارض ناشی از مصرف اکستاسی 10
آثار روانی 11
اثرات منفی شدید 11
موارد منع مصرف 13
اثرات مثبت 14
اکستازی خالص 14
ناخالصی در مواد 15
مورفین 15
هروئین 16
تجارت هروئین از خزر تا خلیج فارس 19
کراک همان هروئین 24
کوکائین 27
تاریخچه ای از کوکائین 27
تأثیرات کوکائین بر روی دستگاه عصبی 28
کلمبیا مزرعه کوکائین آمریکا 29
کوکائین تولید در کلمبیا، مصرف در آمریکا 30
تروریسم مخدر؟ 30
انتقادها به شیوه مبارزه با مزارع کوکا 31
سم پاشی با مواد نابود کننده طبیعت‌ 32
افزایش استرداد مجرمین و مهار قتل و آدم ربایی 32
مواد استنشاقی ، آثار مصرف و عوارض مصرف طولانی مدت آنها 33
آثار مصرف مواد استنشاقی 33
آمفتامین ها آثار مصرف و عوارض مصرف طولانی مدت آنها 34
آثار مصرف آمفتامین 34
عوارض مصرف طولانی آمفتامین‌ها 35
مواد توهم زا - ال. اس. دی. 35
▪ آثار مصرف L.S.D 36
عوارض مصرف طولانی L.S.D 36
 
اکستازی چیست؟
اکستازی که در نعت به معنی سرخوشی مفرط است شامل دسته‌ای از مواد می‌باشد که از لحاظ ترکیب و عملکرد از یک سو شبیه مواد توهم‌زا (مانند ISD) و از سوی دیگر شبیه مواد محرک‌اند (از قبیل آمفتامین)، بنابراین مواد محرک در این ماده نقش تحریک‌کننده داشته و باعث سرعت فعالیت عصبی می‌گردند، روی ادراک فرد تأثیر گذارده و ممکن است باعث توهم شنیده‌ای و دیداری گردند.
اکستاسی یک داروی روان‌گردان مصنوعی از دسته داروهای محرک با دو خاصیت تحریکی شبه آمفتامین و توهم‌زایی شبه LSD است. نام‌های خیابانی این ماده XTC قرص شادی، عشق و آتش فرشته می‌باشد. فرمول شیمیایی آن متیلن دی‌اکسی متامفتامین یا به طور مخفف MDMA است. این ماده برای سیستم عصبی سمی بوده و در دوزهای بالا قادر است درجه حرارت بدن را خیلی سریع افزایش دهد که منجر به تخریب عضلات، کلیه و سیستم قلبی عروقی خواهد شد. از اعضای دیگر خانواده اکستاسی، می‌توان آمفتامین و کاکوئین را نام برد.


دانلود کامل درباره مواد مخدر


 

در مورد مدار تلفن

 
فهرست مطالب
مقدمه 1
نحوه عملکرد سیستم 3
توضیح قسمتها و عملکرد سیستم و قسمتهای به کار رفته در سیستم منبع تغذیه 5
قسمت ورودی خط تلفن 6
قسمت شمردن زنگهای تلفن 6
نشان دهنده تعداد زنگ تلفن 13
گرفتن اطلاعات خط و تبدیل آن 14
تقویت جریان و رله‌های خروجی 18
مقایسه کننده رمز و فعال کردن خروجی 19
 
مقدمه
مداری که در اینجا به توضیح آن می‌پردازیم مربوط به خط تلفن است که با وجود این مدار ما می‌توانیم وسایل برقی که با برق کار می‌کنند و ما می‌توانیم با قطع و وصل یک رله آنها را کنترل کنیم. از طریق این مدار از راه دور یا نزدیک با آن ارتباط برقرار کنیم و آن را از صدها کیلومتر دورتر از طریق تلفن کنترل کنیم که با وجود این سیستم بسیاری از کارها از راه دور امکان‌پذیر می‌شود و می‌توان بر وسایل برقی منزل کنترل از راههای بسیار دور داشت.
با وجود خطوط تلفن امروزه که به صورت پیشرفته Tone ارائه می‌شود می‌توان به صورت بسیار دقیقی اطلاعاتی روی خط تلفن به صورت دیجیتال فرستاد و یا از خط تلفن اطلاعاتی را به صورت فرکانسهای دیجیتالی دریافت کرد. امکان خطا در خطوط تلفن امروزی به علت دیجیتالی بودن اطلاعات آن نیست.
سیستمی که در اینجا ارائه شده است با حالت تون شبکه کار می‌کند و قادر به کار در شبکه قدیم که به صورت پالسی است نیست که امروزه تمامی اطلاعات روی خط تلفن به صورت تون است و اکثر گوشی‌های استفاده شده در منازل و جاهای تجاری و صنعتی به صورت تون کار می‌کنند و اطلاعات باید به صورت تون روی شبکه می‌فرستند هر چند که شبکه باز همه به صورت پالسی کار می‌کند و در بعضی از مناطق کشور نیز هنوز سیستم بخش مخابراتی آن فقط به صورت پالس است و دیجیتالی نیست اما به زودی به علت پیشرفت و فن‌آوری‌هایی که هر روزه در سیستم مخابرات شاهد آن هستیم سیستم پالس در خطوط اطلاع‌رسانی دیگر کاربرد خواهد داشت.
در سیستم دیجیتالی مخابرات وقتی تلفن زنگ می‌زند شماره طرف مقابل روی تلفن نمایان می‌شود البته در صورت مجهز بودن تلفن به سیستم CALLERID ما می‌توانیم شماره طرف مقابل را ببینیم که این از امکانات سیستم مخابرات است که به صورت دیجیتالی این اطلاعات مربوط به شماره را روی پالسهای زنگ تلفن سوار می‌کند و گوشی تلفنی که ما از آن استفاده می‌کنیم این اطلاعات را از روی پالسهای زنگ تلفن استخراج کند.
در سیستم تون، اطلاعات، شماره‌گیری و ... سرعت عمل و دقت بالایی پیدا کرده است و در زمان و دقت کاربر او را یاری می‌کند.
ما از این خطوط دیجیتالی استفاده کرده‌ایم و کنترل کننده وسایل منزل با استفاده از خط تلفن را طراحی کرده‌ایم که این سیستم اطلاعات خط تلفن را گرفته و بنا به درخواست اطلاعات عمل خاصی انجام می‌دهد و هشت رله در خروجی آن وجود دارد که آنها را قطع یا وصل می‌کند.
 
نحوه عملکرد سیستم
این سیستم به این صورت عمل می‌کند که با اتصال به برق و خط تلفن در صورت بر نداشتن گوشی تلفن تعداد زنگی که تلفن می‌زند توسط این سیستم شمرده می‌شود که می‌تواند این تعداد شمرده شده را روی سون سگمنت تعبیه شده روی جعبه این دستگاه مشاهده کرد و بنا به تعدادی که خود ما آن را انتخاب می‌کنیم دستگاه عمل می‌کند و قسمتی از سیستم را فعال می‌کند که خط تلفن آزاد می‌شود «مانند اینکه کسی گو.شی تلفن را برداشته است» و ما با دادن کدی چهار رقمی که خودمان آن را فقط می‌دانیم و قابل تغییر است حتی از راه دور و پشت گوشی می‌توانیم بعد از قبول کردن این کد که صدای بوقی روی گوشی پخش می‌شود ما می‌توانیم از صفر تا عدد هفت، هر شماره‌ای که یک دفعه بزنیم رله مربوط به آن را در خروجی فعال کنیم و یا با زدن دوباره همین شماره این رله را غیرفعال کنیم و هر بار برای فعال و غیرفعال شدن رله‌ها سیستم یا پخش تک بوقی روی گوشی شما عملکرد درست را به کاربر اطلاع می‌دهد.




دانلود کامل در مورد مدار تلفن

   

 

در مورد مدگرایی


Image result for ‫مدگرایی‬‎

دانلود در مورد مدگرایی


 
فهرست
 
چکیده  2
اهداف  3
مقدمه  4
بررسی تبادل فرهنگی و جهانی شدن  6
فرهنگ  7
هویت  8
ابعاد هویت ملی  8
هویت ایرانی در روند جهانی شدن  9
ولنتان  11
جشن ولنتاین در ایران  12
جهانی شدن ولباس   14    
فرهنگ
لباس
مد و مد گرایی
نتیجه گیری  22
منابع  24
 
چکیده
خداوند انسان را به گونه ای آفرید که همیشه از حالت یکنواختی گریزان بوده و دائماً در پی تحول و نوآوری می باشد و همین ویژگی انسان بود که انسان را به مراتب عالیة حقیقت و علوم مختلف آن هدایت نموده است
با نظر به اینکه در جامعة امروزة ایران مدگرایی بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته و به یکی از موضوعات روز تبدیل شده است  بر آن شدیم تا در این رابطه بیش از آن چه در اذهان عمومی می گذرد تحقیق کنیم تا به این وسیله ریشه های این پدیده را شناخته و در جهت اصلاح فکر خود و خوانندگان این تقریر برآییم 
امروزه جوان ما خود را در مقابل مدهای مختلف می بیند  اگر دیروز جامعه فقط ارتباط با یک یا چند فرهنگ داشت ، شاید بهتر می توانست مدی که برخواسته از فرهنگ بومی و خودی باشد را انتخاب کند  اما امروزه این مسئله به مراتب سخت تر و پیچیده تر است 
بحثی که در ابتدا ذهن هر انسانی را به خود جلب می کند این است که مدی که باید مورد استفاده قرار گیرد برخواسته از فرهنگ بومی باشد یا فرهنگ بیگانه و یا تلفیقی از فرهنگ بومی و بیگانه
البته با در نظر گرفتن اینکه تمام نمادهای جامعة ایرانی با دین اسلام تلفیق شده و تمدن اسلامی ایرانی را ایجاد کرده توجه به نظر دین در وهلة اول بسیار خودنمایی می کند پس به ارزش های دینی باید توجه کافی را مبذول داشت زیرا در غیر این صورت هماهنگی ایجاد شده در طی قرنها از دست خواهد رفت و لطمات جبران ناپذیری به فرهنگ جامعه وارد می شود  یکی از عوامل تأثیر گذار بر این قسمت از فرهنگ جوامع ، جهانی شدن است 
فرآیند جهانی شدن ، از طریق شبکة ارتباطی جهان گستر و حوزة عمومی مجازی ناشی از آن ، فضاها و امکان های جدیدی برای نقد تعریف رسمی از هویت ملی و باز تعریف آن و تقویت خود آگاهی بدیل فراهم می کند  حال اگر فرد در جریان این فرآیند از یک طرف با عناصر فرهنگی و هویت خود کمتر مواجه شود و از سوی دیگر با سیلی از تعاریف جالب و بسیط فرهنگ دیگری مواجه شود ، خود آگاهی اش نسبت به فرهنگ خودی کم شده و انتخاب دیگری نه به دلیل مقایسه ، بلکه به دلیل فزونی تعاریف است 
تهاجم فرهنگی و زیر پا گذاشتن هر آنچه قدیمی و مربوط به فرهنگ کهن می باشد محصول همین نداشتن خودآگاهی و شناخت است 
به طور خاص در ایران که از یک طرف دارای فرهنگی کهن و اصیل است و از طرفی خودآگاهی نسبت به این فرهنگ کم می باشد باعث شده امروزه تنها یک نام از آن فرهنگی که همه آن را اصیل می دانند باقی بماند 
 
اهداف
1آشنایی با مبحث مدگرایی و تأثیرات ان در جوامع امروزی
2بررسی تأثیر جهانی شدن بر مدگرایی
3نقش فرهنگ در مدگرایی
4آشنایی با یکی از ظواهر مدگرایی: جشن‌های ولنتاین
5نقش جهانی شدن بر چگونگی انواع لباس
 
مقدمه
از آنجا که روز به روز بر اکتشافات و تحولات انسان افزوده می شود و او را از یک زندکی یکنواخت و خسته کننده به یک زندگی پر تحرک ، جذاب ، شاداب و متنوع سوق داده است
پیروی انسان از مد را می توان در جنبه زیبا خواهی ، تنوع پسندی و کمال جویی که ریشه در وجود او دارد و جزءلاینفک وجودی او محسوب می شود جستجو کرد
اگرچه امروز بعضی مدها وارداتی و غیره بومی می باشند ، اما نمی توان مد را فقط با معنای قرضی و وارداتی بنامیم  اگر مد را در زمینه های مختلف  حاصل خلاقیت و نوآوری خود بدانیم درک درست ، حقیقی و شیرینی از مد خواهیم داشت 
وقتی لایه های زیرین جامعه متحول می شود این تحول لایه های زیرین خودشان را در چیزی به نام مد ظاهر می ساند  یعنی مد در حقیقت بازتاب و انعکاس تحول فرهنگی در سطح جامعه می باشد و به همین دلیل است که اگر بخواهیم بگوییم عمر یک مد تا چه اندازه ای است و یا به عبارت دیگر یک مد تا چه اندازه ماندگاری دارد ، باید به تحول و ماندگاری و تغییر لایه های زیرین فرهنگی جامعه برگردیم ، هرزمان که لایه های زیرین متحول شد در مد هم تغییر و تحول ایجاد خواهد شد 
اگر باور داشته باشیم که انسان تحول و تنوع خواه است و دائماً در پی خلاقیت و نوآوری می باشد ، مد هم به تبع آن تحول خواه و دائماً طبق زمان تغییر خواهد کرد
روزی در جامعه تلویزیونی وجود نداشت و مردم از این گزاره فرهنگی محروم بودند و مد هم طبق مقتضیات آن زمان شکل می گرفت وقتی تلویزیون به عنوان یک گزاره فرهنگی مهم و تأثیرگذار وارد میدان شد به تبع مد هم طبق این گزاره ( که لایه های زیرین جامعه را متحول کرد ) تغییر کرد و مدهای جدید به وجود آمد
امروز اینترنت جای خود را به جای تمام گزاره های فرهنگی چه در زمینه اطلاع رسانی ، چه در زمینه تأثیرگذاری ( اگر چه گذاره های دیگر هم وجود دارند و تأثیرات خود را می گذارند ) یعنی یک ارتباط گسترده و همه جانبه رهنگی پا به میدان تحول گذاشت 
قبل از تلویزیون مردم وابسته به یک فرهنگ بودند ، بعد تلویزیون ارتباط او به چند فرهنگ دیگر گسترش یافت و اما در عصر اینترنت یک انسان می تواند بدون هیچ محدودیت و کمترین صرف وقت به تمامی فرهنگ های جهانی و بعضأ متضاد با فرهنگ خودی و بومی دسترسی داشته باشد  این یک مقوله ی بسیار پیچیده و ماهرانه ای است هم در زمینه ساختار و تحولات فرهنگی و هم بازتاب و انعکاس آن که مد باشد  امروز جوان ما خود را در مقابل فرهنگ ها و مدلهای مختلف می بیند   اگر دیروز جامعه فقط ارتباط با یک فرهنگ و یا چند فرهنگ داشت شاید بهتر می توانست مدی که برخاسته از فرهنگ بومی و خودی باشد را انتخاب کند ، اما امروز این مسئله به مراتب سخت تر و پیچیده تر است



دانلود کامل در مورد مدگرایی

   
 

در مورد مدیریت شهری

 
فهرست مطالب
 
مدیریت شهری 1
مفهوم کار در مدیریت شهری 1
مدیریت شهری در اروپا 4
اصول مدیریت شهری 5
سیر مدیریت شهری در ایران 6
تاریخچه طرح های شهری ایران 9
مدیریت شهری یا مدیریت پروژه 10
چالش های و ضرورت های مدیریت جامع شهری 14
علل ناپایداری شهر تهران 16
جهانی شدن تهران؛ چالشها و ضرورتها 18
رویکرد اجتماعی و فرهنگی به مدیریت شهری 19
شهرداری و نقش آن در مدیریت شهری 22
جایگاه مدیریت کیفیت در مدیریت شهری 28
معضلات شهرنشینی در ایران حاصل مدیریت شهری اقتدارگرا 32
الگوهای مدیریت شهری 34
مدیریت شهری متمرکز 35
مدیریت شهری غیرمتمرکز 36
مردم در الگوهای مدیریت شهری غیرمتمرکز چه جایگاهی دارند 36
دوره های مدیریت شهری در ایران 37
منابع و ماخذ: 39
 
مفهوم کار در مدیریت شهری
در کشورهای مختلف و در تمدن های گذشته تنوع زیادی از پدیده کار و فرهنگ آن مشاهده می شود. در میان رومیان باستان کار فقط کار یدی تعریف می شود و آن هم تنها برای بردگان مناسب بود. سپس در عصر فئودالی با تغییر در برداشت از مفهوم کار انگیزه ها منوط به تعهد و سوگندی شد که نسبت به ارباب ارائه می شد. در واقع برای اولین بار نیروی کار با صاحب کار براساس یک ارزش تعریف شد. سپس در عصر بورژوازی و با جایگزینی تدریجی انرژی های دیگر به جای کار یدی انسان، در مفهوم کار تغییرات وسیعی پدید آمد. ابتدا با به وجود آمدن نوع بدوی اتوماسیون، کار اجتماعی به صورت بدوی پدید آمد و دولت تجلیگاه و مرکز نظم جامع نیروی کار شد، اما در عصر حاضر با توسعه تکنولوژی و تقابل تحول و نوآوری آن با ثبات و تمرکز شدید دولت نشان داد که نیروی کار نمی تواند به ساخت های بیش از اندازه متمرکز برای رشد خود اعتماد کند، زیرا عواملی نظیر انگیزه، تکنولوژی و توزیع نظم همراه و همسو حرکت نمی کنند. آنچه در فرآیند سنتی تعریف مفهوم کار به چشم می خورد این است که محاسبه ارزش اطلاعات متبلورشده در کار نادیده گرفته شده، زیرا کار را نیرویی می دانند که در یک دامنه تغییر (x) عمل می کند. «W=F.x» در این فرمول نمی توان ارزش اطلاعات متبلورشده را در تحول حاصل از کار و در خود کار به دست آورد. در حالی که از نگاه جدید، کار عبارت است از انرژی هدفداری که موجب تغییر از حالت A به B می شود که هر سیستم سه جزئی (جرم، انرژی و اطلاعات) از جمله سیستم مدیریت شهری برای مقابله هژمونی آنتروپی فزاینده درونی و خارجی خود به آن نیازمند است تا بتواند به بقا و تکامل خود ادامه دهد. در این تعریف عامل اطلاعات به مفهوم جدید کار وارد شده است. به بیان دیگر x یعنی شاخص تغییر مکان تابعی از تاثیر اطلاعات مصرف شده در جریان کار است. براساس این تعریف به هر مقدار که انرژی اطلاعاتی به کمترین مقدار خود می رسد مقدار انرژی فیزیکی به کار گرفته شده بیشتر می شود و در این شرایط هرچه بیشتر کار انجام دهیم نتیجه معکوس می گیریم؛ چیزی که متاسفانه در طول تاریخ مدیریت شهری ما کم و بیش حاکم بوده است. در واقع مدیر شهری یا شهردار موفق کسی است که ساعات بیشتری در دفتر کارش حضور دارد و شب و روز نمی شناسد و کار فیزیکی و یدی بیشتر انجام می دهد. چنین است که یک مدیر شهری موفق یا یک شهردار منطقه موفق کسی است که همیشه گوش به بی سیم و یا برق اتاق کارش شبانه روز روشن باشد. در حالی که مفهوم جدید کار در حوزه مدیریت شهری امروزی عبارت است از تعادل میان انرژی و اطلاعات، به تعبیری کار را می توان کاربرد اطلاعات در انرژی (هدف در انرژی) تعبیر کرد که در سه دسته کار سخت افزاری (با اطلاعات کم)، کار سخت افزار ـ نرم افزاری (با اطلاعات متوسط) و کار نرم افزاری (با اطلاعات زیاد) متبلور می شوند. موضوع نوع اول کار افزایش تولید و سود، موضوع کار از نوع دوم فزونی نظم و قدرت و موضوع نوع سوم کار افزایش دانش و علم است که البته در حوزه مدیران شهری ما بیشتر بر نوع اول کار تمرکز شده است و دو نوع دیگر کمتر مورد نظر قرار می گیرد. اگر بخواهیم تعریف جامع تری از کار ارائه دهیم می توان گفت که کار، سیاست و فرهنگ همگی از یک مقوله هستند، تنها اشکال آنها متفاوت است زیرا کار، مکانیسمی از آرایش محدود انرژی و اطلاعات در محدوده ای خاص است که هدف محدود و مشخصی ندارد. سیاست نیز از همین آرایش بهره می برد با این تفاوت که شکلی عام تر دارد و وابسته به قدرت متمرکز است و سرانجام نوع بسیار عام و جالب ترکیب انرژی و اطلاعات را فرهنگ می نامند که نظم خودجوش و پذیرفته شده اجتماعی است. به زبانی دیگر کار تجلی سیاست و سیاست تجلی فرهنگ است، البته در بهینه ترین و بهترین شرایط اجتماعی، بنابراین کار انرژی هدفداری است که کالا تولید می کند. سیاست انرژی هدفداری است که نظام محدودی در یک حوزه جغرافیا به وجود می آورد. فرهنگ انرژی هدفداری است که نظام اجتماعی را به مقوله آگاهی اجتماعی متصل کرد و خالق هنر است. لذا محدوده کار یک کارگاه و حوزه مدیریت آن، محدوده فعالیت سیاسی یک دولت و نظم اجتماعی و محدوده فرهنگ به قلمرو تکامل تمامیت اجتماع و پویای آن مربوط است. بنابراین در یک سیستم مدیریت شهری موفق و مولد کار تولیدی، کار سیاسی و کار فرهنگی در یک جهت قرار می گیرند، گرچه پیچیدگی خاص خود را دارد، اما هم راستا هستند. در مدیریت شهری ما حلقه گمشده کار معطوف به پژوهش، اطلاعات و دانایی است. اهمیت این حلقه از آن جهت است که کار معطوف به پژوهش دائما در حال تغییر آرایش انگیزه های خود از دانی به عالی است. فرمول کار یدی + کار فکری به عنوان نیروهای انسانی طراح و ماشین ساز ضرورت توسعه منابع انسانی مدیریت شهری است، زیرا این نیروها امکان تحقق عملی یک اندیشه را فراهم کرده و با جذب اندیشه های مختلف نوین، قدیم و آرایش آنها به صورت طراحی جدید و اجرای آنها برای اولین بار اندیشه یا اندیشه های نوین حاصل از پژوهش را به عمل آورده و تجربیات جدیدی را به مدیریت شهری می بخشند. در واقع کارآفرینان خلاق یک جامعه شهری این دسته از نیروها هستند. یک کارآفرین متکی به منابع اقتصادی را تاجر، یک کارآفرین متکی به منابع سیاسی را سیاستمدار و یک کارآفرین متکی به منابع عملی را طراح و ماشین ساز می نامیم. معمولا یک کارآفرین کمپلکس قدرت استفاده از همه منابع فوق را برای گسترش محیط کار خود دارد.
 
مدیریت شهری در اروپا
سه عامل مدیریت برنامه ریزی، اجرای برنامه های مدیریت شهری، نظارت و ارتقای برنامه های مدیریت شهری مهمترین اصول الگوی مدیریت شهرهای کشورهای اروپایی است. توسعه برنامه های مدیریت شهری در گرو تلاش و ممارست شهرها در جهت پیشرفت و رفاه منابع انسانی میسر می شود که از نظر کارشناسان آسیایی مدیریت شهری، این اقدامات شامل جذب مشارکت های دولتی، بهره وری اقتصادی، حفظ تساوی و عدالت اجتماعی، کاهش فقر و بهبود شرایط زیست محیطی است که در سایه استفاده بهینه و توزیع عادلانه منابع امکان پذیر خواهد بود. مدیریت شهری طی سه مرحله از آغاز سال ۱۹۸۶ میلادی تاکنون دستخوش یک سری تغییرات بنیانی شده به طوری که در مرحله اول برنامه مدیریت شهری در سال های (۱۹۸۶-۱۹۹۱) شکل گرفته است


دانلود کامل در مورد مدیریت شهری

   
 

در مورد مدیریت اسلامی

فهرست مطالب
مقدمه 3
اهمیت و جایگاه حکومت اسلامی 3
مدیریت اسلامی 4
شاخصه ها و معیار های مدیریت 6
1- اصل اعتقاد به خدا و رسول(ص) [ اصل عدم تقدم  بر خدا و رسول(ص)] 6
2- اصل توجه به جایگاه  انسانیت [کرامت انسانی] 6
3- اصل وحدت جهت 6
4- اصل وحدت دستور 7
5- اصل سلسله مراتب 7
6 –  اصل انصاف و عدالت 8
7 – اصل خوشبینی 8
8- اصل پایبندی به ضوابط به جای روابط 9
9- اصل قانون گرایی و قانونمندی 9
10 – اصل تبعیت منافع فرد از منافع جمع 10
11- اصل انضباط و نظم 10
12-اصل تناسب مسئولیت با اختیار 11
13- اصل امانت 11
14- اصل احترام به افکار دیگران 11
15- اصل آخرت گرایی 12
شاخصه ها و معیارهای مدیر 12
1- تقوا 12
2- شرح صدر 13
3- بصیرت 14
4- بینش سیاسی 14
5- حسن خلق 15
6- رفق و مدارا 15
7- قاطعیت 16
8- انتقادپذیری 16
9- تغافل 17
10- علم وآگاهی و تخصص 18
11- شناخت هدف و ایمان به آن 18
12- دور اندیشی 18
13-امانت داری‌ 19
14-صداقت وراستگویی 19
15- حسن سابقه 20
16- تجربه 20
17- عدالت و انصاف 21
18- شجاعت 21
19-پایبندی به ضوابط و مقررات 22
20- درک شرایط زمان و مکان 22
21- هوش 23
22- سعی و کوشش 23
23- پشتکار 23
24- ارزش قائل شدن برای شخصیت دیگران 24
25- تواضع و فروتنی 24
26 – خیرخواهی و دلسوزی برای دیگران 25
27- نفی روحیه تکاثر طلبی و ثروت اندوزی 25
28- پایداری و استقامت 25
منابع و ماخذ 27
 
مقدمه
کرامت و ارزش والای انسان یکی از محورهای مهم حکومت نبوی(ص) بوده و مبتنی بر ایمان به خداوند کریم، معاد، عدل و امامت می باشد، که وجه تمایز حکومت نبوی با سایر نظامت موجود جهان است. لذا ما در ا ین گفتار به بحث پیرامون مدیریت کریمانه– شاخصه‌ها و معیار در حکومت نبوی خواهیم پرداخت.     
ابتدا لازم به نظر می‌رسد که تعریفی از مفهوم کرامت از دیدگاه اسلامی داشته باشیم    
از نظر لغوی کرامت مشتق از کَرَم، بر وزن فَرَس بوده و به معنی سخاوت، شرافت، عزت و ... وضد لئامت است . کَرَم به معنی« احسان» و کامل ترین مصداق آن برای خداوند متعال است و اگر بر انسان اطلاق شود، منظور افعال و کارهای پسندیده و اخلاق حسنه اوست .   
در قرآن کریم در این خصوص آیاتی وجود دارد که ما به دو نمونه از آن اشاره می‌کنیم
« یا ایها الا نسان ما غرک بربّک الکریم» [1]
 « اقرا وربّک الاکرم» [2]
از نظر اصطلاحی کرامت به معنی آزادی روح از اسارت تن وحریّّت خاص است، صاحب کرامت با چنین امتیازی در بین مردم رفتاری کریمانه داشته و مردم او را به این وصف می‌شناسند. از آنجا که مفهوم کرامت هم بر واجب الوجود، هم بر انبیاء و اولیاء و هم بر غیر آنها اطلاق می‌شود، از شئون عقل عملی و عقل نظری به شمار می‌آید. کرامت به معنی وصف اشخاص ممتاز حقیقی و یا اشخاص حقوقی بوده و معرف سیره علمی و علمی، اخلاق حسنه، امتیازات خاص یک سازمان و یا وصف یک حکومت یا دولت عدالت گستر است.
 
اهمیت و جایگاه حکومت اسلامی
برقراری حکومت الهی از اهداف مهم انبیاء عظام بوده است. آنان در این مسیر تلاش‌های بسیار مبذول داشته و هرگاه زمینه و موقعیت را برای چنین عمل ارزشمندی مناسب می‌دیدند در انجام آن اقدام می‌نمود. به عنوان نمونه پیامبر اعظم(ص) حکومت تشکیل می‌دهد، قضاوت می‌کند، لشگرکشی می‌نماید، جنگ می‌کند، صلح می‌نماید، داد مظلومان را می‌ستاند، منافقین را سرکوب می‌کند، مالیات می گیرد و ... حضرت علی علیه السلام نیز در برهه‌ای که راه را بر او می‌گشاینده، حکومت تشکیل می‌دهد و همان حکومت پیامبر(ص) را دنبال می‌کند. دیگر امامان معصوم هم گرچه ظالمانه از انجام این فریضه الهی باز داشته می‌شوند ولکن در مناسبتهای مختلف به شعیان گوشزد می‌نمایند که تشکیل حکومت و اجرای عدالت در بین مسلمانان، حق مسلّم آنان است لذا تا حدی که ممکن بود در جهت تحقق این امر مهم اقداماتی نیز می نمودند .
 
مدیریت اسلامی
مدیریت یکی از رشته های علوم انسانی است و محور بحث آن انسان و چگونگی اداره آن می‌باشد و بدین جهت سزاوار است که در کنار مباحث مدیریت از خود انسان نیز بحث شود، در واقع شناخت انسان از جهاتی، پیش نیازی برای مدیریت است. مدیریت متضمن توصیه به رفتاری خاص انسانی است که در قالب باید‌ها و نبایدها و ارزش‌ها مطرح می‌شوند و این بایدها و نباید‌ها نیز طبق تفکرات گوناگون، مبانی متفاوت پیدا می‌کنند. و امّا مدیریت اسلامی شیوه خاصی از رهبری است مبتنی بر مبانی فکری و عقیدتی اسلامی و برای آشنا شدن با این سبک از مدیریت، شناخت مبانی اسلام درباره رهبری ضروری است. بنابراین باید اسلام را معنا کنیم و پس از آن مبانی اسلام درباره مدیریت و رهبری را تبیین نماییم. تفسیر اسلام در یک جمله کوتاه عبارت است از تسلیم در برابر حق « الاسلام هو التسلیم» و مسلمان کسی است که در عقیده و اخلاق و عمل تسلیم حق باشد. براساس این تفسیر، اساسی‌ترین مبانی اسلام در رابطه با رهبری، که سایر اصول مدیریت به آن باز می‌گردد، مبنای حق و عدل است. در این شیوه از مدیریت، انگیزه‌های فردی جهت دهنده نیست، جهت دهنده ارزشهای انسانی است و لذا همه تلاشهای مدیر بر مبنای حق و در جهت آرمانهای حق خواهی و حق جویی است.


دانلود کامل در مورد مدیریت اسلامی