دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

طرح کسب و کار تولید و بسته بندی داروهای گیاهی

طرح کسب و کار عمل آوری و بسته بندی داروهای گیاهی

 

 

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

 

فهرست مطالب

کلیات و معرفی طرح 2

هدف از اجرای این طرح ، تولید / ارایه خدمات 2

معرفی و مشخصات مجری / مجریان طرح 2

سوابق کاری و تجربی  و آموزشی مجری / مجریان 2

شرح فرآیند (روش تولید / روش ارایه خدمات ) 3

مجوزات قانونی مورد نیاز 4

معرفی محصولات / خدمات طرح  و جدول فروش 4

معرفی و ویژگی های محل اجرای طرح 5

دلایل انتخاب محل فوق جهت اجراء طرح 5

ویژگیها و مشخصات و نوآوری محصول / خدمات 5

شرح مواد اولیه و میزان قیمت و خرید مواد اولیه محصولات /خدمات طرح 5

مشخصات و تعداد نیروی انسانی مورد نیاز طرح 6

فهرست ماشین آلات و تجهیزات / ادوات مورد نیاز 6

زمانبندی اجرای طرح 7

جدول زمانبندی اجراء طرح 7

بررسی های بازار 8

نحوه تامین مواد اولیه 9

بررسی های مالی و اقتصادی 10

جدول سرمایه گذاری ثابت  طرح 10

جدول هزینه های جاری  در یک دوره 11

جدول تعیین هزینه  استهلاکات و تعمیر و نگهداری 12

جدول هزینه های ثابت و متغیر (استخراج شده از جدول شماره دو ) 12

جدول سرمایه درگردش 13

ساختار تامین منابع و سرمایه 13

 

کلیات و معرفی طرح

هدف از اجرای این طرح ، تولید / ارایه خدمات

خدمت وعرضه بهینه گیاهانه دارویی و سالم سازی داروها با قیمت مناسب یکنواختی اجناس و ارائه آن جهت داروخانه های گیاهی .

خرید مستقیم از کشاورز و کوتاه نمودن دسته واسطه ها و ارائه بصورت یک فروشگاه زنجیره ای در شهر و شهرستانهای نیازمند

به منظور تامین بخشی از نیاز منطقه می باشد

 

شرح اولیه

ضمن توضیح در مورد گیاهان و خواص محصولها ررده بندی نیازهای

مجوزات قانونی مورد نیاز

جواز تاسیس از وزارت صنایع

پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت


دانلود کامل طرح کسب و کار تولید و بسته بندی داروهای گیاهی



طرح کسب و کار تولید کارخانه گچ

طرح کسب و کار تولید کارخانه گچ

 

 

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

فهرست مطالب

 

عنوان کسب و کار. ۴

 

۲- مشخصات محل اجرای طرح. ۴

 

۳- چشم اند از. ۶

 

۴- بیان ماموریت کسب و کار. ۶

 

خلاصه مدیریتی. ۶

 

توصیف کسب کار. ۸

 

تحلیل بازار و ارزیابی ریسک… ۹

 

ب:هدفگیری بازار: ۱۱

 

ج- محصول/خدمات: ۱۱

 

مشخصات شیمیایی: ۱۳

 

اطلاعات در مورد دانش فنی تولید و چگونگی تامین آن را بیان کنید؟. ۱۳

 

۵٫ تحلیل رقابتی. ۱۴

 

نتایج تحلیل های برداشت شده از جدول فوق را بیان نمایید: ۲۰

 

* برنامه های شما برای توسعه محصول و تحقیق وتوسعه چیست؟. ۲۲

 

برنامه های اجرایی. ۲۳

 

برآورد سرمایه در گردش: ۲۴

 

هزینه های تولیدسالانه. ۲۵

 

جدول تفکیک شده هزینه های ثابت و متغیر(با استفاده از جدول هزینه های جاری سالیانه) ۲۵

 

هزینه های سرمایه ای: یا ثابت.. ۲۷

 

هزینه های قبل از بهره برداری: ۲۷

 

هزینه های قبل از بهره برداری  ۰۰۰/۵۰۰/۸۹٫ ۲۸

 

سرمایه گذاری: ۲۸

 

صورت سود و زیان: (به ریال) ۲۸

 

بخش مالی. ۲۸

 

درآمد: ۲۸

 

محاسبه قیمت هر واحد محصول: ۲۹

 

محاسبه نقطه سر به سر: ۲۹

 

هزینه های سربار: ۲۹

 

نرخ بازدهی سرمایه: ۳۰

 

دوره برگشت سرمایه: ۳۰

 

 

 

خلاصه مدیریتی

 

1.به زبان ساده بگویید در چه کسب وکاری هستید؟ (خدمات، صنعت، کشاورزی، تولیدی و بازرگانی و ...)؟ تولیدی

 

2.دقیقا مشخص کنید چه ارزشی را برای مشتری فراهم می کنید؟(به عنوان فرصت شغلی چه نیازی از مشتری را پاسخ می دهید؟) اصولا مشتری بر 3 اصل کیفیت، قیمت ودسترسی آسان به کالا پایبند می باشد و ما سعی و تلاش داریم که این 3 اصل مجمع را به مشتری نمود ارائه دهیم.

 

3.ویژگی خاص محصول یا خدمت شما چیست که در محصول دیگر وجود ندارد؟ (مزیت محصول خود را بیان کنید؟)

 

با توجه به تازه تاسیس بودن کارخانه و با توجه به انیکه از علم و دانش جدید در صنعت گچ بهره می گیریم خاصیت گچ را ارتقا داده و باعث می شود که مشتری رضایت بالایی از این محصول داشته باشد.

 

4.مشتریان شما چه کسانی و در کجا هستند؟(جمعیت شناسی مشتریان را توصیف کنید؟)

 

اصولا مشتریان ما کارگاه های ساختمانی انبوه سازان و تمامی کسانی هستند که در حال اجرا و تاسیس یک بنای ساختمانی هستند.

 

5.رقبای شما چه کسانی هستند و شما چه مزینی نسبت به آنها دارید؟

 

کارخانجات تولید گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور می باشد. از تجهیزات مناسب با روز دنیا استفاده شده و گچی مرغوب و بدون ناخالصی بوده است.

 

6.آینده بازار خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آینده بازار کار ما ارتباط مستقیمی با افزایش جمعیت و درخواست بناهای ساختمانی برای مردم می باشد و سعی و تلاش ما در این است که بتوانیم جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر رقبا داشته باشیم.

 

7.موانع و مسائل حقوقی و قانونی(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بیان کنید:

 

موانع: نبود و ندادن وام های بانکی با بهره کم و استراحت وام

 

8.میزان آگاهی خود را با وضعیت گذشته/ حال و آینده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ایران و جهان بیان کنید؟

 

یکی از این موارد که می توان در این زمینه گفت از گچ بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و با توجه به اینکه با علم روز دنیا موارد جدیدی در صنعتی ساختمان سازی یاد شده است مقداری از استفاده گچ کمتر شده ولی با توجه به اینکه در کشور ما از این نوع موارد تازه وارد ایران شده و قیمت بالایی نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفید جایگاه خود را همچون حفظ کرده است.

 

تیم مدیریتی خود را مشخص کنید؟(شرح وظایف و مهارت را ذکر کنید.)

 

شیفت اول

 

مدیر فنی 1 نفر

 

تکنیسین 1 نفر(سرپرست شخصیت)

 

کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش های سنگ شکن و کوره)

 

4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکی، سنگ شکن چکشی، سیلوها) و آسیاب و کارگرهای متفرقه

 

- شیفت دوم

 

تکنسین فنی 1 نفر (سرپرست شخصیت)

 

کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعمیرات و آسیاب)

 

کارگر ساده 4 نفر (سیلوها و کوزه و کارهای متفرقه)

 

شیفت سوم تکنسین 1 نفر

 

کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعمیرات)

 

کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سیلوها و کارهای متفرقه)

 

9. برنامه شما برای توسعه محصول تداوم تخقیق و توسعه چیست؟

 

با توجه به توسعه بازارهای جهانی و فرار بودن این محصول در آینده ای نزدیک نیاز مبرمی به تامین و تجهیز تولید مواد للولوزی را قابل لمس و ملموس می دانیم.

 

توصیف کسب کار

 

1. شکل و کسب و کارتان را توصیف کنید؟ (شخص حقیقی یا حقوقی، سهامداران ونحوه مشارکت) این پروژه از شحص حقیقی آغاز شده و مهمترین آینده آن افزایش جمعیت و تولید منازل و ساختمان می باشد. همچنینی این پروژه مشارکتی است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار می شود.

 

2. نوع کسب و کارتان را بیان کنید؟ (تولیدی یا خدماتی) تولیدات یا خدمات شما چیست؟

 

تولید گچ سفید و گچ فوق العاده(آج) می باشد.

 

3. زمانی و مکان شروع طرح کسب و کار چیست؟

 

زمان 2/3/87

 

مکان: بین شهرستان مشهد متر بست در 55 کیلومتری مشهد

 

4. فرصت های رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان چیست؟

 

با توجه به اینکه حتما توضیح داده شده پیشرفت کار ما در گرو افزایش ساختمان سازی می باشد.

 

5. مشاوران کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ (حقوق/ مالی/ فنی و ...

 

مهندس مهران زحمتکش از لحاظ فنی و بررسی های موجود ندار و همچنین وضعیت بازار را کنترل می کند.


دانلود کامل طرح کسب و کار تولید کارخانه گچ


طرح کسب و کار تولید روغن خام

گزارش کارآموزی طرح کسب و کار تولید روغن خام

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

معرفی کسب و کار

این شرکت به توزیع روغن در سطح کشور و کشورهای دیگر اختصاص دارد و ویژگی آن پر بودن قوطی روغن و پایین بودن قیمت روغن نسبت به جاهای دیگر

خلاصه اجرایی (مدیریتی):

تأسیس یک واحد تولید روغن خام از دانه های روغنی مثال تخم پنبه، سویا، آفتابگردان، کلزا و ذرت

برای احداث و ایجاد یک واحد تولید روغن خام نیاز به تأسیسات و ماشین آلات خاص این ماده غذایی می باشد و مراحل ایجاد و تأسیس یک واحد تولید روغن خام بشرح زیر می باشد:

1- برای شروع و رسمیت واحد بایستی ابتدا یک واحد و یا شرکت را به ثبت شرکتها معرفی و آن را به ثبت رساند.

2- سرمایه اولیه مورد نیاز جهت راه اندازی یک واحد تولیدی در حدود پنج میلیارد ریال (000/000/000/5 ریال)

1/2- خرید زمین مورد نیاز

2/2- احداث تأسیسات از قبیل سالن تولید، انبارها و تأمین برق مورد نیاز

3/2- احداث و ایجاد تأسیسات جانبی از قبیل ساختمان اداری، باسکول، مخازن ذخیره و نگهداری روغن خام

4/2- سرمایه در گردش مورد نیاز جهت خرید مواد اولیه

5/2- امکانات و نیروهای لازم جهت ایجاد فرآیند تولید محصول و بازاریابی فروش و عرضه محصول تولید شده

مزیت های رقابتی مدیریتی

هرکس به کار خود بیشترین توجه کند و در نهایت رضایت به انجام برساند.

1- پاداش به کارکنان برای کار بیشتر

 

2- حق الزحمه به کارکنانی که در زمینه ای تخصص دارند.

نقاط ضعف اساسی

1- آشنا نبودن کارگر به دستگاه های مربوطه

2- درست حمل و نقل نکردن قوطی ها

3- پلمپ نکردن استاندارد قوطی ها.

4- وارد شدن محصول از کشور خارج

تحلیل SWOT(قوت- ضعف- فرصت- تهدید)

الف: SO(قوت- فرصت)

1- استفاده از روغن به صورت متفاوت

2- متنوع بودن طعم روغن از دانه ها

ب: ST(قوت- تهدید)

1- خوب بودن و زیاد بودن روغن در قوطی های مورد نظر.

2- به فروش رساندن با قیمت پایین

ج: WO(ضعف- فرصت)

1- آشنا نبودن کارگر با استفاده از دستگاه.

2- آوردن یک متخصص و آموزش به کارگران.

د: WT(ضعف- تهدید)

آشنا نبودن کارگر با دستگاه و علاقه نداشتن به یادگیری


دانلود کامل طرح کسب و کار تولید روغن خام


طرح کسب و کار تولید رب گوجه فرنگی

طرح کسب وکار تولید رب گوجه فرنگی

 

 

فهرست مطالب

 

عملیات تهیة رب گوجه فرنگی

 

مشخصات تهیه کننده طرح. 2

 

خلاصه اجرایی (مدیریتی):4

 

بخش اولیه (نمای ذهنی):4

 

بیان آرمان های کسب و کار:4

 

بیان ماموریت کسب و کار:5

 

برنامه مدیریتی و سازماندهی. 5

 

معرفی شرکاء و سهامداران. 5

 

معرفی تیم مدیریت.. 6

 

معرفی تیم مشاوره6

 

مزیت های رقابتی مدیریتی. 7

 

نمودار سازمانی. 7

 

توصیف کسب و کار. 8

 

معرفی کسب و کار. 8

 

معرفی محصول یا خدمت.. 8

 

تحلیل صنعت.. 8

 

نقاط ضعف اساسی. 8

 

مدل کسب و کار. 9

 

نقاط قوت اساسی. 9

 

تهدیدات قابل ملاحظه. 9

 

فرصت های قابل ملاحظه. 9

 

تحلیل SWOT(قوت- ضعف- فرصت- تهدید)10

 

برنامه بازار و بازاریابی. 10

 

استراتژی بازاریابی. 11

 

برآورد میزان تقاضای بازار (برای یک و دو سال آینده)12

 

برآورد میزان عرضه رقبا (برای یک و دو سال آینده)12

 

برآورد سهم بازار و میزان عرضه (برای یک و دو سال آینده)13

 

برنامه عملیاتی (تولید)13

 

الف: هزینه های ثابت تولیدی.. 14

 

مساحت ساختمانی مورد نیاز. 14

 

هزینه زمین مورد نیاز. 15

 

هزینه ساختمان مورد نیاز. 16

 

تسطیح و محوطه سازی.. 16

 

تاسیسات.. 17

 

ابزارآلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی. 18

 

ماشین آلات و تجهیزات.. 19

 

وسایط نقلیه. 20

 

وسایل اداری و کارگاهی. 21

 

هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه بخش «1». 21

 

هزینه های قبل از بهره برداری.. 21

 

استهلاک هزینه های سرمایه ای ثابت.. 22

 

نیروی انسانی مورد نیاز. 23

 

سوخت و انرژی (شامل آب، برق و سوخت)24

 

تعمیرات و نگهداری.. 24

 

جدول هزینه های متغیر تولید25

 

برنامه مالی. 25

 

سرمایه در گردش برای سال اول. 25

 

جمع کل سرمایه گذاری.. 26

 

منابع تامین سرمایه. 27

 

سایر هزینه ها27

 

محاسبه بهای تمام شده در ظرفیت کامل. 28

 

برآورد قیمت فروش.. 28

 

برآورد درآمد فروش.. 29

 

برآورد هزینه های فروش.. 29

 

صورت حساب سود و زیان سال اول. 30

 

جریان نقدینگی. 31

 

پیش بینی ترازنامه در پایان سال اول. 32

 

 

برنامه زمانبندی اجرای طرح کسب و کار. 33

 

 

معرفی کسب و کار

 

شرکت تولیدی صنایع غذایی با هدف تولید رب گوجه فرنگی

 

معرفی محصول یا خدمت

 

رب گوجه فرنگی بسته بندی شده در بسته های یک کیلوگرمی

 

نقاط قوت اساسی

 

1- امکانات مناسب جهت تولید

 

2- حمل و نقل و بسته بندی مناسب محصول

 

3- عدم برگشت کالا

 

مزیت های رقابتی مدیریتی

 

مدیریت سرمایه امروزه بعنوان یکی از مهمترین اصول سرمایه گذاری می باشد و منظور از آن هزینه کردن در مواردی که ضروری است می باشد. لذا این مدیریت اجازه می دهد که با قیمت تمام شده کمتر به جنگ رقبا رفت و کیفیت به عنوان یک شاخص دیگر که البته مهمترین شاخص تولیدات می باشد دست ما را در سبقت از رقبا باز می گذارد.

 

نقاط ضعف اساسی

 

1- عدم دسترسی به سوخت به صورت مناسب

 

2- ضعف تکنسین های تأسیسات در تعمیر دستگاه ها و تجهیزات

 

3- عدم فراوانی مواد اولیه

 

4- قوانینی است و باید که هر روز با تغییرات مواجه است.

 

بیان ماموریت کسب و کار:

 

مأموریت این طرح اشتغالزایی مناسب، کیفیت عالی تولید و رقابت کیفی و نرخی با دیگر رقباست. مهمترین اصل این طرح 3 عنصر سرمایه گذاری بهتر، کیفیت محصول، و اشتغالزائی است.


دانلود کامل طرح کسب و کار تولید رب گوجه فرنگی




طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری

طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری

طرح توجیهی در مورد شرکت کامپیوتری

 

فهرست مطالب

کسب وکار چیست ؟ 2

مقدمه  3

طبقه بندی کلی واحدهای اقتصادی  4

1) واحدهای انتفاعی  4

الف) واحدهای تجاری انتفاعی  4

ب ) واحدهای غیر تجاری انتفاعی  4

2واحدهای غیر انتفاعی  4

اشخاص  5

از منظر حقوقی، اشخاص یا حقیقی هستند یا حقوقی  5

شرکت چیست ؟ 6

عناصر تشکیل دهنده‌ی شرکت  6

مراحل ثبت شرکت در ایران  6

انواع شرکتها  7

الف ) خدماتی  8

ب ) بازرگانی  8

ج) شرکتهای تولیدی  9

شرکتهای تجاری  10

1) شرکت سهامی  10

2) شرکتها با مسئولیت محدود  10

3) شرکتهای مختلط غیر سهامی  11

4) شرکت مختلط سهامی  11

5) شرکت سبنی  11

6) شرکت تعاونی تولید و مصرف  11

7) شرکت تضامنی  11

شرکت تضامنی  13

تشکیل شرکت تضامنی  14

تقسیم سود و حساب جاری شرکا  16

حقوق و مزایای مدیران  17

ویژگی شرکتهای تضامنی  18

1) مسئولیت نامحدود شرکا در مقابل تعهدات شرکت  18

2) ورود و خروج شریک جدید  18

3) انحلال شرکت  19

مدیریت مشارکتی  20

انواع مشارکت  21

ساخت سازمانی  21

 

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

کسب وکار چیست ؟

به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ارائه محصولات یا خدمات با رویکردی مالی، تجاری و صنعتی انجام می‌پذیرد.

 

انواع کسب و کار

 

کسب و کارهای بزرگ

 

کسب و کارهای کوچک و متوسط

 

کسب و کار اینترنتی یا مجازی

 

اصول چهارگانه‌ی کسب و کار

 

دانستن نام محصول

 

نام شرکت

 

نام بنیان گذار

 

دانستن مهارتهای لازم

 

 

مقدمه

 

فعالیتهای مؤسسات بازرگانی در بخش خصوصی و لزوم توسعه‌ی آنها به منظور فراهم ساختن وسایل رفاه عمومی در جامعه‌ی بشری با توجه به رشد افزون جمعیت، نیاز مؤسسات را به سرمایه‌های کلان بیش از پیش آشکار می‌سازد.

 

تهیه و تأمین این سرمایه‌ها از عهده‌ی افراد معدود خارج است. بدین منظور، موسسات باید با انباشتن منابع افراد، سرمایه‌های کلانی را برای اجرای امور تجاری و تولیدی به وجود آورند. این عمل باعث پیدایش شرکتهای مختلفی شده است.

 

اولین قانون تجاری که در آن از شرکت‌های تجاری صحبت شده است قانون سال 1303 می‌باشد. سپس در سال 1304 قوانین تجاری خاصی به تصویب رسید که در آن وضعیت شرکتهای تجاری که به چند دسته تقسیم شدند به اختصار بیان شده است. در سال 1310 قانون ثبت شرکتها به تصویب رسید که هدف آن وضع مقررات خاص برای ثبت شرکتهای موجود و تطبیق آن با مقررات قانون تجارت بود.

 

طبقه بندی کلی واحدهای اقتصادی

 

واحدهای اقتصادی به طور کلی از نظر هدف به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:‌

 

1) واحدهای انتفاعی

 

که به قصد انتفاع (سود بردن) از سوی شخص یا گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی تشکیل می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند. واحدهای انتفاعی از لحاظ نوع فعالیت و بر اساس قوانین ایران به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند

 

الف) واحدهای تجاری انتفاعی

 

که اشخاص و مؤسساتی هستند که به قصد تحصیل سود به عملیات تجاری اشتغال دارند مثل تجار و انواع شرکتها.

 

ب ) واحدهای غیر تجاری انتفاعی

 

اشخاص یا موسساتی هستند که به قصد تحصیل سود به عملیات غیر تجاری اشتغال دارند مثل دفاتر حقوقی و مؤسسات حسابرسی.

 

2- واحدهای غیر انتفاعی

 

که بدون قصد انتفاع از سوی شخص یا گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی در جهت پیشبرد هدفهایی که در مجموعه راستای منافع جامعه است تشکیل می‌شود و به فعالیت می‌پردازند. مثل مدارس غیر انتفاعی که پولی را که دریافت می‌کنند تحویل آموزش و پرورش می‌دهند و آموزش و پرورش آن هزینه را صرف تعلیم و تربیت و آموزش فرزندان می‌کند.

 

اشخاص

 

از منظر حقوقی، اشخاص یا حقیقی هستند یا حقوقی

 

در واقع، هر فرد یا هر کس که دارای ذات طبیعی است «شخص حقیقی» نامیده می‌شود. اما شخص حقوقی متشکل از اعضای مختلف است. به عبارت دیگر شخص حقوقی یعنی عنصری که بتواند از کیفیت و امتیاز «فردیت و ابدیت» برخوردار شود. به همین جهت قانون آن را به عنوان شخص شناسایی می‌کند. انواع شرکتها (به استثنای شرکتهای نسبی و نظایر آن که مشارکت محسوب می‌شوند) شخص حقوقی تلقی می‌شوند. بنابراین اشخاص حقوقی دارای ذات قانونی هستند. شخصیت حقوقی در واقع وجودی فرضی ایست که این وجود فرضی دارای شخصیتی خاص و مستقل می‌باشد که هیچ گونه ارتباطی با شخصیت تشکیل دهندگان آن ندارد.

 

شخص حقوقی دارای کلیه‌ی حقوق و تکالیفی است که قانون برای شخصیت حقیقی (افراد) تعیین کرده است. به استثنای حقوق و وظایفی که فقط انسان‌ها دارای آن هستند.

 

شرکت چیست ؟

 

شرکت عبارت است از اجتماع دو یا چند نفر که هر یک امکاناتی را (اهم از وجه نقدی، وسایل و ماشین آلات و غیره) با خود به درون اجتماع مذکور آورده و به منظور کسب سود، فعالیت مشترکی را انجام داده و منافع را به نسبت‌های معین تقسیم می‌کنند. در قانون تجارت تعریف صریح و روشنی از شرکت موجود نیست ولی به موجب قانون مدنی شرکت عبارت است از  «اجتماع حقوق مالکان متعدد در شی‌ای واحد به نحو اشاعه»

 

عناصر تشکیل دهنده‌ی شرکت

 

1)  همکاری دویا چند نفر (تعدد شرکا)

 

2)آوردن حصه یا سهم الشرکه (مقدار سرمایه‌ی هر یک از شرکا) یا سرمایه‌ی مناسب (آورده‌های نقدی و غیر نقدی)

 

3)  ماهیت حقوق شرکت

 

4)  طرز تقسیم سود و زیان

 

مراحل ثبت شرکت در ایران

 

کلیه‌ی شرکتها باید در «اداره‌ی ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری» به ثبت برسند. برای این کار با توجه به نوع شرکت‌ها، مدیران آنها باید مدارک زیر را تسلیم مرجع تثبیت شرکتها نمایند. به عنوان نمونه مدارک مورد نیاز برای یک شرکت سهامی را بررسی می‌کنیم 


دانلود کامل طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری