دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله تحقیق گزارش کارورزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

سیستم انبار و خرید در شرکت تجهیزات ایمنی راه ها


توضیح :این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 
سیستم انبار و خرید در شرکت تجهیزات ایمنی راه ها
فهرست مطالب
 
عنوان
 
صفحه
 
پیشگفتار
 
1
فصل اول : کلیات
 
 
 
تاریخچه شرکت
 
2
 
انبارها
 
3
 
کدینگ
 
3
 
نحوه ورود و خروج کالا از انبار
 
3
 
فرمهای مورد استفاده در انبارهای شرکت تجهیزات ایمنی راهها
 
4
 
انبارگردانی
 
5
 
فصل دوم : شناسایی انبار
 
مقدمه
 
7
 
هدف و اهمیت انبارداری
 
8
 
انبار و انواع آن
 
10
 
انبارهای سازمانهای تولیدی و صنعتی
 
13
 
موجودیهای انبار ( انواع انبار )
 
15
 
محل سازمانی و تشکیلات داخل انبار
 
19
 
مشخصات انباردار
 
20
 
اهم وظایف انباردار
 
21
 
رعایت اصول ایمنی و حفاظت در انبار
 
22
 
انبار اسقاط یا انبار لوازم فرسوده
 
23
 
واحد کنترل انبار یا کنترل اقلام
 
24
فصل سوم : طبقه بندی کالاها ، کدگذاری و تنظیم کالاها در انبار
 
طبقه بندی کالاها
 
25
 
محاسن طبقه بندی کالاها
 
25
 
خصوصیات طبقه بندی صحیح
 
26
 
مبانی طبقه بندی کالاها
 
26
 
کدگذاری کالاها
 
27
 
ضرورت و شرایط کدگذاری
 
28
 
خصوصیات یک نظام کدگذاری صحیح
 
29
 
علل استفاده از نظام کدگذاری
 
29
 
روشهای کدگذاری
 
32
 
کدگذاری بر اساس طبقه بندی کالاها
 
33
 
کد میله ای ( خط نما )
 
33
 
استقرار کالاها در انبار
 
35
 
چیدن و استقرار کالاها در انبار
 
35
 
استفاده از حداکثر فضای انبار
 
36
 
وسایل کار در انبار
 
38
 
نظامهای خروج کالا از انبار
 
38
 
روشهای انبارکردن کالا
 
40
 
فصل چهارم : نظام نظارت بر انبار
 
وسایل و ابزار نظارت بر عملیات انبار
 
44
 
دفاتر انبار
 
44
 
کارت انبار
 
44
 
کاردکس حسابداری
 
47
 
مهمترین کارتهای انبار
 
48
 
طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار
 
53
 
نتایج حاصل از استقرار نظام صحیح اطلاعاتی انبار
 
54
 
وظایف اطلاعاتی انباردار
 
55
 
طراحی فرمهای انبار
 
55
 
نمودار حرکت فرمها
 
56
 
تعریف فرم
 
57
 
فرمهای مورد نیاز انبار
 
58
 
گردش عملیات در سیستم تدارکات
 
59
 
دریافت و صدور کالاها
 
61
 
روشهای اجرای کار در انبار
 
62
 
عملیات حسابداری خرید و انبار
 
64
 
روشهای درخواست و دریافت کالا از انبار
 
64
 
روشهای صدور و درخواست خرید و ورود کالا به انبار
 
66
 
روش برگشت کالا به انبار
 
67
 
فصل پنجم : نظام نظارت بر موجودی
 
استقرار نظام نظارت بر موجودی جنسی در سازمان
 
68
 
هدف و فواید نظارت بر موجودی
 
68
 
اهمیت و فواید نظام نظارت بر موجودی
 
69
 
دسته بندی کالاهای مختلف
 
70
 
ارزش یابی کالاها
 
70
 
هزینه های مربوط به موجودی
 
71
 
نظام موجودی صفر
 
75
 
فصل ششم : شیوه های ریاضی نظارت بر موجودی
 
شیوه های ریاضی نظارت بر نظام موجودی
77
 
عوامل مؤثر در تعیین موجودی
 
80
 
انبارگردانی
 
84
 
 
 
 
 
فصل هفتم : نحوه انبارگردانی در شرکت تجهیزات ایمنی راهها
 
 
 
مقدمه
 
86
 
انبار
 
86
 
تقسیم انبار
 
86
 
سیستم انبار
 
88
 
فرمهای مورد استفاده در انبار
 
88
 
نحوه ورود جنس به انبار
 
90
 
نحوه خروج جنس از انبار
 
90
 
نحوه نگهداری موجودی حساب کالا در انبار
 
90
 
کدینگ ( شماره کالاهای انبار )
 
91
 
حفاظت فیزیکی از انبار
 
92
 
انبارگردانی
 
92
 
جمع آوری برگه های شمارش
 
92
 
لیستهای مغایرت
 
92
 
نحوه انبارگردانی
 
93
 
منابع و مأخذ
 
 
 
پیوست
 
 
پیشگفتار
 
منظور از طرح سیستم اطلاعاتی انبار در کارخانه ، بطور کلی ایجاد روشی سیستماتیک و منطقی است برای اجرای عملیات مربوط به کالاهای موجود در انبار و همچنین اعمال کنترلهای لازم روی مراحل مختلف این عملیات .
 
جزئیات سیستمهای طرح شده در واحدهای مختلف صنعتی با توجه به نوع فعالیت و سازمان داخلی آنها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد ولی نتایج زیر از طرح هر سیتم اطلاعاتی انبار عاید می گردد :
 
1)     ایجاد رابطه های بهتر و منطقی تر در داخل کارخانه برای تبادل اطلاعات .
 
2)     تسریع عملکرد قسمتهای مختلف به کمک طرح فرمهای مناسب .
 
3)     انجاد کنترلهای بهتر در کارخانه .
 
4)     کمک به شناسائی بهتر کالاهای موجود در انبار با توجه با تنوع آنها .
 
5)     طرح فرمهای مناسبتر برای نگهداری حساب موجودیهای انبار ( مثل کـارت انبـار و…  ) .
 
6) طرح فرمهای بهتر برای نقل و انتقالات کالاهای موجود انبار ( مثل برگ درخواست جنس از انبار و …. ) .
 
7)  نگهداری اطلاعات بروز درآمده از وضع موجودیهای انبار که در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ( مثلاً برای محاسبه قیمت تمام شده و …. ) .
 
8)      سفارش به موقع کالا و به میزان مورد نیاز به آن .
 
9)     افزایش اطلاعات مدیریت از میزان کالاهای موجود در انبار ، مصرف آنها و مسائل مشابه .
 
10) ایجاد اطمینان در مدیریت از عدم وجود سوءاستفاده در موجودیهای انبار .
 
11)کاهش اشکالات احتمالی ناشی از غیبت افراد شاغل در سیستم ، بخصوص انباردار .
 
12)کاهش هزینه ها و کارهای زائد اداری از طریق حذف فرمها و یا عملیات غیرضروری.
 
13)شناسائی کالاهائی که بعلل مختلف به صورت بلااستفاده در انبار باقیمانده اند و سبب اتلاف فضای انبار و راکد نگهداشتن قسمتی از سرمایه کارخانه میشوند.
 
فصل اول کلیات
 
تاریخچه شرکت
 
نگاهی اجمالی به سیستم انبار و خرید در شرکت تجهیزات ایمنی راهها و همچنین توضیحاتی مختصر در مورد تاریخچه شرکت و اهداف آن :
 
شرکت تجهیزات ایمنی راهها در سال 1317 هجری شمسی تأسیس گردید ، این شرکت هنگام تأسیس به نام شرکت سهامی رنگ نامگذاری گردید . با توجه به سوابق این شرکت می توان به عملکرد این شرکت در سالهای اولیه فعالیت اشاره کرد ، از عمده ترین اهداف اصلی این شرکت ساخت وسائل و تجهیزات تخصصی از قبیل ماسک ، لباس ضد حریق و …بود .
 
اما در حال حاضر تولیدات این شرکت شامل گاردریل کنار جاده ، علائم راهنمائی و رانندگی ، علائم هشداردهنده بازتاب ( رفلکترر )‌ ، گابیون و …میباشد .
 
سهام این شرکت تماماً متعلق به دولت میباشد و زیر نظر وزارت راه و ترابری اداره می گردد .
 
انبارها
 
این شرکت دارای هشت انبار میباشد که عبارتند از :
 
1- انبار مواد اولیه   2- انبار ضایعات   3- انبار لوازم یدکی   4- انبار کالای تجاری   5- انبار محصول   6- انبار ابزار مصرفی   7- انبار سوخت   8- انبار متفرقه .
 
نقشه هوائی و موقعیت فیزیکی این انبارها پیوست میباشد .
 
کدینگ در شرکت تجهیزات ایمنی راهها
 
کدینگ اقلام انبارها در این شرکت ، شامل 10 رقم می باشد که رقم اول و دوم از سمت چپ کد کالا ، بیانگر نوع انبار میباشد ، یعنی انبار مواد اولیه با پیش شماره 11 انبار ضایعات با پیش شماره 12 ، انبار لوازم یدکی با پیش شماره 21 ، انبار کالاهای تجاری با پیش شماره 41 ، انبار محصول با پیش شماره 51 و انبار ابزار مصرفی با پیش شماره 62 ، انبار سوخت با پیش شماره 81 و انبار متفرقه با پیش شماره 91 شروع می شوند .
 
پس از دو رقم اول از سمت چپ چهار رقم بعدی صرفاً برای گسترش انبار برای آینده پیش بینی شده است و به اصطلاح باز می باشد و پس از آن رقم هفتم و هشتم نشانگر نوع جنس کالا می باشد و در آخر دو رقم پایانی بیانگر واحد شمارش یا اندازه گیری کالا میباشد . یعنی اگر دو رقم آخر کد کالایی 01 باشد واحد اندازه گیری آن کالا کیلوگرم است و همچنین 02 نشانگر عدد ، 03 متر ، 07 لیتر ، 08 قوطی ، 09 یارد ، 10 دست ، 12 جلد ، 13 اصله ، 14 جین ، 15 شاخه و 16 رول میباشد .
 
بعنوان مثال اگر کد کالایی 6202400402 باشد از رقم 62 مشخص می شود که این کالا در انبار ابزار مصرفی میباشد و اعداد 0240 باز میباشد و اعداد 04 نشانگر نوع ابزار مثلاً سنگ برش میباشد و اعداد 02 نشانگر این است که واحد شمارش این کالا عدد میباشد .


دانلود کامل سیستم انبار و خرید در شرکت تجهیزات ایمنی راه ها

  

بررسی نقش دولت در زمینه سازی توسعه فن آوری اطلاعات


این مقاله با فرمت WORD و آماده پرینت میباشد
 
فهرست مطالب
 
فهرست مطالب
 
عنوان 
 
فصل اول :کلیات تحقیق
 
الف):بیان مسئله و تعریف آن
 
ب)  :بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق
 
ج)  :هدف پژوهش
 
د)  :پرسش اصلی پژوهش
 
ه)  :فرضیه های تحقیق
 
و)  :تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها
 
ز)  :روش تحقیق و گردآوری داده ها
 
ح)  :حدود و قلمرو پژوهش
 
ط)  :موانع، مشکلات و محدودیتهای تحقیق
 
ی)  :سازماندهی پژوهش
 
فصل دوم:چهارچوب نظری
 
گفتار اول :  مباحث مفهومی و نظری  توسعه
 
الف : مروری بر مباحث نظری  پیرامون توسعه
 
الف - 1: نظریات  توسعه ( رهیافت نوسازی )
 
الف-2- : نظریات  وابستگی ( رهیافت  رادیکال)
 
ب :مباحث نظری پیرامون دولت ونقش آن در فرایند توسعه
 
ب-1-: دولت و روند توسعه  در جوامع اروپائی
 
ب-2-: دولت و روند توسعه  در کشور ای پیرامون
 
گفتار دوم : دیدگاه های مختلف پیرامون  ماهیت  دولت درجهان سوم
 
الف:حمزه علوی و نظریه استقلال نسبی  دولت در جوامع پیرامونی
 
ب  :تیلمان اورس و نظریه دولت پیرامونی
 
ج  :اودانل و نظریه دولت اقتدار گرای دیوان سالار
 
د  :خاورمیانه و الگوی دولت رانتیر
 
گفتار سوم : مباحث نظری ومفهومی اطلاعات وفناوری
 
الف :اطلاعات
 
الف -1 : ضرورت اطلاعات :
 
الف -2 : ارزش اطلاعات :
 
الف -3 : معیار ها ی مفید بودن اطلاعات
 
الف -4 :سازماندهی اطلاعات:
 
الف -5 : مشخصات عصر  اطلاعات
 
الف -6 : عصر اطلاعات عصر دگرگونی ها
 
ب  :فن آوری اطلاعات
 
ب -1- :اجزاء فن آوری اطلاعات:
 
ب-1-1-:کامپیوتر
 
ب-1-2- : شبکه های ارتباطی
 
ب-1-3- : معلومات خاص
 
ج :وظایف فن آوری اطلاعات
 
ج -1- : فواید فن آوری اطلاعات
 
گفتار چهارم:مباحث نظری ومفهومی دولت الکترونیک
 
مقدمه:
 
تعاریف و مفاهیم دولت الکترونیک
 
فصل سوم: تاریخچه سیر توسعه اطلاعات در جهان
 
گفتاراول
 
الف : تاریخچه
 
الف-1-  : موج اول: عصر کشاورزی
 
الف -2-  : موج دوم:  عصر صنعت
 
الف -3- : موج سوم؛ عصر اطلاعات
 
الف -4- : موج چهارم؛ عصر مجازی
 
گفتار دوم: ارتباطات ونقش آن در توسعه
 
الف :ارتباطات و توسعه
 
ب   :ارتباطات سلطه بخش یا ارتباطات توسعه بخش
 
ب-1- : ارتباطات توسعه بخش (خوش بینانه)
 
ب-2-: ارتباطات سلطه بخش (بدبینانه)
 
ب-3- : اینترنت
 
ب-3-1- : کارکردهای اینترنت
 
ب-3-2- : خدمات اینترنت
 
ب-3-3- : اینترنت و توسعه
 
ب-3-3-1- : توسعه فرهنگی و اینترنت
 
ب-3-3-2-: توسعه اجتماعی و اینترنت
 
ب-3-3-3- : توسعه سیاسی و اینترنت
 
ب-3-3-4- : توسعه اقتصادی و اینترنت
 
گفتارسوم :  توسعهفناوری اطلاعات
 
الف :توسعهفناوری اطلاعات
 
الف-1- : ابعاد توسعهفناوری اطلاعات
 
الف-2- : فناوری اطلاعات ومزیتهای جدید
 
الف-3- : فناوری اطلاعات در سایر کشورها
 
گفتارچهارم :  چالش های اصلی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درایران و جهان سوم
 
الف :  چالش های اصلی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطاتدر ایران
 
الف-1- : چالش های فرهنگی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (مدیران و توده مردم)
 
الف-2- :  چالش نیروی انسانی آموزش، پژوهش و اشتغال
 
الف-3- : چالشهای زیر ساختی (مخابراتی، تجاری،حقوقی، امنیتی و غیره)
 
  الف-4- : بازار، تقاضا و سرمایه گذاری
 
ب :  چالش های کشور های  جهان سوم در عصر اطلاعات و ارتباطات
 
فصل چهارم :ایران و فناورى اطلاعات و ارتباطات
 
مقدمه
 
گفتار اول :فناورى اطلاعات و ارتباطات در ایران
 
الف : قانون برنامه چهارم توسعه درباره فناورى اطلاعات در ایران
 
الف -1- : توسعه ((ICTفناوری ارتباطات و اطلاعات در ایران
 
الف-1-1- : محورهای برنامه توسعه ملیICT
 
الف-1-2- : محورهای اصلی اهدافICT
 
الف -2- :  توسعه کاربری فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات ایران(تکفایک )
 
الف-3- : توسعه کاربری فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات ایران(تکفادو ) 
 
ب :نقش دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه فن آوری اطلاعات در ایران
 
ب -1- : وظایف وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در ایران
 
ب-2- : مسائل اساسی توسعه فن آوری  اطلاعاتی در ایران
 
ب-3- : فایده توسعه فن آوری اطلاعاتی برای ایران
 
ب-4- : نگرش نوین به زیر ساخت‌های توسعه فن آوری اطلاعاتی در ایران 
 
ب-5- : استراتژی‌ دولت جمهوری اسلامی ایران در بنیاد وتوسعه فن آوری اطلاعاتی
 
ب-6- : چشم انداز توسعه فناوری اطلاعاتدر ایران
 
گفتار دوم: مدیریت فناوری اطلاعات در ایران
 
الف:مدیریت فناوری اطلاعات در ایران
 
الف-1- : گروه تشکیلات
 
الف-2- : گروه بودجه
 
الف-3- : گروه توسعه مدیریت ، آموزش و بهسازی، بهره وری و نکریم ارباب رجوع
 
گفتارسوم :  انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران
 
مقدمه
 
الف   :اهداف
 
الف -1- : همکاری با دولت
 
الف-2- : همکاری‌های خارجی
 
ب    :ارکان انجمن
 
ب-1- : اهم فعالیت کمیته‌های انجمن
 
ب-1-1- : کمیته نرم‌افزار
 
ب-1-2- : کمیته سخت افزار
 
ب -1-3-: کمیته اینترنت
 
ب-1-4- : کمیته رفاه صنفی
 
ب-1-5- : کمیته اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل
 
ب-1-6- : پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن (Website  )
 
ب-1-7- : کمیته حل اختلاف
 
فصل پنجم :دولت الکترونیک وایران
 
گفتاراول: دولت الکترونیک
 
الف :دولت الکترونیک
 
الف-1- : موضوعها دولت الکترونیک
 
الف-2- : اهداف دولتالکترونیک
 
الف-3- : الزامات دولت الکترونیک
 
الف-4- : پشنیازهای دولت الکترونیک
 
الف-5- : ساختار دولت الکترونیک
 
الف-6- : کاربردها  و رویکردهای دولت الکترونیک
 
ب :جنبه های مختلف  دولت الکترونیک
 
ب-1- : دولت الکترونیک  از دید  شهروندان
 
ب-2- : دولت الکترونیکی از دید بخش دادو ستد
 
ب-3- : دولت الکترونیک از دید دولت
 
ج :مدلهای ارزیابی دولت الکترونیکی
 
ج-1- :  مدلی برای ارزیابی دولت الکترونیکی درکشورها
 
ج-2- : مدلهای پیاده سازی دولت الکترونیک
 
ج-3- : مدلهای سازمان ملل، لاینه و لی و گــــروه گارتن برایپیاده سازی دولت الکترونیکی
 
د-: مراحل پیاده سازی دولت الکترونیکی
 
د-1- : پیاده‌سازی موفق دولت الکترونیکگفتار دوم
 
ه :معایب و چالش های استقرار دولت الکترو نیکی
 
گفتار دوم
 
الف :دولت الکترونیک در ایران
 
 الف-1- :  چشم انداز دولت الکترونیکی درایران
 
 الف-2- :  نیاز های کشور درزمینه پیاده سازی دولت الکترونیکی در ایران
 
 الف-3- : اهداف دولت الکترونیکی درایران
 
 الف-4-:راهبردهای پیاده سازی دولت الکترونیکی درایران
 
گفتار سوم:تحقق دولتالکترونیکیدر ایران
 
الف :اتوماسیون فعالیتهای اختصاصی
 
ب :اتوماسیون فعالیتهای عمومی
 
ج :فراگیرنمودن بهره‌گیری از شماره ملی و کد پستی
 
د :سازکارهای هدایت و هماهنگی در اجرای مصوبه
 
ه :آموزش کارکنان دولت در زمینهفنآوری اطلاعات
 
فصل ششم:تجارت الکترونیک،بانکداری الکترونیک و نشرالکترونیک
 
گفتاراول: تجارت الکترونیکی
 
الف :تجارت الکترونیکی چیست
 
الف-1- : قدمت تجارت الکترونیکی
 
الف-2- : تجارتالکترونیکیدر جهانامروز
 
ب :مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی
 
ب-1- : بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطی
 
ب-2- : حذف نسبی واسطه ها
 
ب-3-: افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولید کنندگان
 
ب-4- : سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی قوی
 
ب-5- : پیدایش مؤسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری
 
گفتار دوم :
 
الف:مدل‌های گوناگون تجارت الکترونیکی
 
 الف-1- : مدل B2B
 
 الف-2-: مدل‌های B2CوC2B
 
   الف-3-: مدل C2C
 
  الف-4- : مدل‌های در ارتباط با دولت
 
ب :منظرهای  تجارت الکترونیکی
 
  ب-1- : حجم مبادلات الکترونیکی و سرعت گسترش آن
 
  ب-2- : گریزناپذیر بودن تجارت الکترونیکی
 
  ب-3-: تجریه کشورها در زمینه سیاست تجارت الکترونیکی
 
  ب-3-1- : اتحادیه اروپایی
 
 ب-3-2- : کشورهای آسه آن
 
ج :توجیه اقتصادی راه اندازی تجارت الکترونیکی در کشور
 
ج-1- : منافع
 
ج-2- : هزینه‌ها
 
د :موانع و چالشها راه اندازی تجارت الکترونیکی در کشور
 
ه :رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران تجارت الکترونیکی
 
گفتار سوم :
 
الف:بانکدای‌ الکترونیک
 
ب   :بانکداری‌ الکترونیک‌ در ایران‌
 
ب-1- : لزوم‌ ایجاد اتوماسیون‌ بانکی‌ در ایران
 
ب-2- : اهداف‌ اتوماسیون‌ بانکی‌ در ایران
 
ب-3- : اتوماسیون‌ جامع‌ بانکی‌ در ایران‌
 
ج  :مرکز شتاب
 
ج-1- : وظایف‌ سیستم‌ شتاب
 
ج-2- : شکل‌گیری‌ شبکه‌ شتاب‌ از آغاز تا امروز
 
ج-3- : مزایای‌ شبکه‌ شتاب
 
ج-4- : شتاب‌ از زبان‌ آمار
 
د    :  نشرالکترونیکی
 
نتیجه گیری
پیشنهادات و توصیههایپایان نامه
 
منا بع وماخذ
 
مقدمه
توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نگرش نوین به این توسعه از طریق مکانیسم اینترنت و صفحات وب متغیر‌های جدیدی را در زندگی جاری جامعه ایرانی در طول دهه اخیر پدید آورده که بر استراتژی برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت جمهوری اسلامی تأثیر گذار شده است. این تغییر و دگرگونی مبتنی بر شیوه‌های ارتباطی و بهره‌جویی از گونه‌های این ارتباط در فضای مجازی با انعکاس نظریات متنوع است. تغییرات مزبور چالش‌های چندی را برای سیاستگزاران اجرایی در جامعه اندیشمند و به نحو طبیعی در ساختار فرهنگی، فنی و شکوفایی اقتصادی فراهم آورده که با موازین فعلی اقتصاد صنعتی دولت در تقابل واقع شده و بر این قرار بسیاری از متفکرین مسائل اجتماعی سعی در همگرایی این موضوع با فرصتهای حاصله دارند. تغییر در مبانی سنن اطلاعاتی موجبات ظهور روش‌های جدیدی از تبادل نظریات در تکوین توسعه ملی را فراهم آورده که با توجه به سازگاری نوین طرح‌های ملی در چارچوب فناوری ارتباطات و اطلاعات قابلیت همخوانی دارد. بر این مبنا انطباق این سیاستگزاری با توجه به جامعه ایرانی از منظر دولت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فرایند و مفهوم نوینی از توسعه اجتماعی تلقی می‌شود که در بخش‌های مختلف این پایان نامه   مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
با توجه به حیطه نظارت وگستره قلمرو دولت در جامعه وامکانات مادی ومعنوی که در اختیار دارد تا چه حد توانسته است بستر علمی وفرهنگی واجتماعی برای ورود کشور به عصر اطلاعات وارتباطات و استفاده از فن آوری اطلاعات  فراهم کند
 
        ثانیاً اقداماتی که دولت در زمینه توسعه شبکه های رایانهای واینترنتی وتعامل با شهروندان از طریق سیستم های الکترونیکی انجام داده است بصورت کار بردی بررسی شود
 
    ثالثاً امروزه فراگیر شدن استفاده از فن آوری های اطلاعاتی وارتباطاتی نظیر اینترنت وپست الکترونیکی منجر به تشکیل سازمان های نوین شده که با اشکال سنتی متفاوت است لذا تکنولوژی اطلاعات برای موفقیت در برنامه های توسعه اقتصادی وسیاسی واجتماعی ضرورت دارد بنابر این برای توفیق کشور در عرصه های اطلاعات وتجهیز لوازم آن حیاتی است
 
فصل اول
 
(کلیات تحقیق)
توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نگرش نوین به این توسعه از طریق مکانیسم اینترنت و صفحات وب متغیر‌های جدیدی را در زندگی جاری جامعه ایرانی در طول دهه اخیر پدید آورده که بر استراتژی برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت جمهوری اسلامی تأثیر گذار شده است. این تغییر و دگرگونی مبتنی بر شیوه‌های ارتباطی و بهره‌جویی از گونه‌های این ارتباط در فضای مجازی با انعکاس نظریات متنوع است. تغییرات مزبور چالش‌های چندی را برای سیاستگزاران اجرایی در جامعه اندیشمند و به نحو طبیعی در ساختار فرهنگی، فنی و شکوفایی اقتصادی فراهم آورده که با موازین فعلی اقتصاد صنعتی دولت در تقابل واقع شده و بر این قرار بسیاری از متفکرین مسائل اجتماعی سعی در همگرایی این موضوع با فرصتهای حاصله دارند. تغییر در مبانی سنن اطلاعاتی موجبات ظهور روش‌های جدیدی از تبادل نظریات در تکوین توسعه ملی را فراهم آورده که با توجه به سازگاری نوین طرح‌های ملی در چارچوب فناوری ارتباطات و اطلاعات قابلیت همخوانی دارد. بر این مبنا انطباق این سیاستگزاری با توجه به جامعه ایرانی از منظر دولت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فرایند و مفهوم نوینی از توسعه اجتماعی تلقی می‌شود که در بخش‌های مختلف این پایان نامه   مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
الف : بیان مسئله و تعریف آن
 برنامه «توسعه کاربری فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات ایران» (تکفا) اولین برنامه فراگیر ملی در بکارگیری یک فنّاوری پیشرفته برای توانمند‌سازی کلیه بخش‌های کشور در جهت رشد و توسعه و ارایه خدمات بهتر و نوین به مردم می باشد، این برنامه در کلیه قلمرو‌ها از جمله آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، تجارت و انواع خدمات دولتی و..... می‌باشد. مشابه این برنامه در اغلب کشور‌های جهان با هدف دستیابی به رشد و توسعه سریعتر و پایدار در طی دهه اخیر بر پا شده است و علیرغم مشکلات بسیار زیاد در اجرای این برنامه‌ها هر روز اعتبارات بیشتری را به آن اختصاص   می دهند تا زمینه رشد خود را تقویت نمایند.
 روند تحولات فعلی ادامه تحولات کلان تاریخی بشر است. تحول انقلابکشاورزی به انقلاب صنعتی و سپس به انقلاب اطلاعاتی گسترده‌تر از آن است که بتوان آنرا دستاورد گروهی خاص قلمداد کرد. همانطور که انقلاب کشاورزی دستاورد مستقیمتمدنهای خاور میانه و نتیجه کل میراث بشری بود که بعدا عالمگیر شد و دیگر متولیخاصی ندارد، انقلاب اطلاعاتی نیز نتیجه طرح و برنامه خاصی نیست. پیشتازان آن همهجایی و هیچ جایی هستند. طبقه تازه و ارباب رایانه به مرز خاصی تعلق ندارد. از طرفی،اگر تولید تمدن کشاورزی به زمین وابسته بود و تولید صنعتی به سرمایه و مواد خام، کههمه تمام شدنی است، تولید تمدن اطلاعاتی به نبوغ، ابتکار و خلاقیت بشری وابسته است. نیروی کار از یک سو پایان ناپذیر است و از سوی دیگر، برخلاف سرمایه و زمین، معادلهجمع جبری صفر برآن حاکم نیست که نفع یکی زیان دیگری باشد، پرسش اختصاصی راجع بهایران این است که با این پدیده و عصر جدید چگونه باید برخورد کردونقش دولت در بسترزائی آن در جامعه ایران  چگونه باید باشد ؟
 
ب) بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق
 
در مورد بررسی نقش دولت در زمینه سازی توسعه فن آوری اطلاعاتی با مطالعه موردی ایرانبصورت پراکنده مورد بررسی قرار گرفته است که در این زمینه می توان به تالیفات, مقالات و به شرح زیر اشاره نمود:
 
از جمله می توان به پایان نامه آقای علیرضا سمیعی ، در دانشکده حقوق علوم سیاسی دانشگاه تهران ((1379)) با عنوان «نقش دولت وجامعه مدنی در فرایند توسعه در ایران در سال 1357 تا 1378 » اشاره کرد .
 
و نیز پایان نامه دیگر به پارادوکس های دولت تحصیلدار در ایران  می پردازد که نوشته  آقای حمید قلی  از دانشکده تربیت مدرس است که  در سال ((1380))دفاع شده  است و نیز پایان نامه دیگر تحت عنوان راهبردها وراهکارهای پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران است که  نوشته  آقای مهدی غضنفری   از دانشکده علم وصنعت ایران  است که  در سال ((1381))دفاع شده  است
 
ج) هدف پژوهش:
 
با توجه به حیطه نظارت وگستره قلمرو دولت در جامعه وامکانات مادی ومعنوی که در اختیار دارد تا چه حد توانسته است بستر علمی وفرهنگی واجتماعی برای ورود کشور به عصر اطلاعات وارتباطات و استفاده از فن آوری اطلاعات  فراهم کند
 
        ثانیاً اقداماتی که دولت در زمینه توسعه شبکه های رایانهای واینترنتی وتعامل با شهروندان از طریق سیستم های الکترونیکی انجام داده است بصورت کار بردی بررسی شود
 
    ثالثاً امروزه فراگیر شدن استفاده از فن آوری های اطلاعاتی وارتباطاتی نظیر اینترنت وپست الکترونیکی منجر به تشکیل سازمان های نوین شده که با اشکال سنتی متفاوت است لذا تکنولوژی اطلاعات برای موفقیت در برنامه های توسعه اقتصادی وسیاسی واجتماعی ضرورت دارد بنابر این برای توفیق کشور در عرصه های اطلاعات وتجهیز لوازم آن حیاتی است
 
د) پرسشهای پژوهش
 
   روند تحقیق و تلاش علمی و سازماندهی پژوهش به منظور پاسخگویی به سوال اصلی و فرعی ذیل صورت می گیرد ؟
 
1) دولت درایران چه نقشی در توسعه فن آوری اطلاعاتی دارد
 
هـ) فرضیه های تحقیق :
 
  1 - فرضیه اصلی:  دولت نقش محوری در توسعه فن آوری اطلاعات در ایران  دارد
 
2-  فرضیه فرعی : دولت  هیچ نقش  اساسی و محوری در توسعه فن آوری اطلاعات در ایران  ندارد
 
( به خاطردولتی بودن اقتصاد یا سیطره دولت برفضای اقتصادی  وفرهنگی یا به خاطر ساخت دولت رانتیه چنین وضعیتی وجود دارد)
 
و) تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها:
 
        متغیرهای مستقل و وابسته که در این پایان نامه بکار گرفته شده است عبارتند از
 
1-   دولت، که به عنوان متغیر مستقل مطرح شده است
 
2-    توسعه فن آوری اطلاعاتی، که به عنوان  متغیر وابسته مطرح شده است 
 
 در این پژوهش به ترتیب با مفاهیم  دولت و توسعه و فن آوری اطلاعات ارتباط دارم که هر کدام بصورت موردی تعریف می گردند.
 
1- دولت :” گروه  انسانی  که در  درون  چهار چوب  فضایی معین  با هم تشکیل  جامعه ای  سیاسی می دهند که در آن  قدرت  متعالی  و بر تر  بر کلیه  اعضاء  و گروههــــای  اجتماعی  وابسته  به آن  جامعه  اعمال می شود و تشکیلات  معینی  اعمال  حاکمیت  و حفظ نظم عمومی  را  بر عهده  داشته  باشد  دولت را  تجسم می بخشد .
 
2- توسعه :توسعه  پدیده ای  چند  وجهی  و دارای مفاهیم  سیاسی ،  اجتماعی  و اقتصادی  است . توسعه  روندی  در جهت نوسازی  به منظور  تغییر واقعیت  اجتماعی  موجود است . به  یک معنی توسعه را می توان به مانند فراگردی  نگریست که طی ان  شرایط  زندگی  بهبود می یابد . لیکن برای وقوع  چنین  رویدادی  باید  جریان آگاهانه  به قصد  انجام  دو وظیفه اصلی  بوجود آید.  اول  به کارمندانی  لایق  و مسول  که با کارائی و صرفه جوئی  قادر  به تامین  اهداف  توسعه  باشند ، تربیت شوند . دوم،  قوه  در ک و صلاحیت  مدیران  دولتی  بهبود یابد  و ضمناْ شهروندان به صورت شرکای  کارساز   در توسعه مالی در آیند .برای نیل به  این اهداف باید  توسعه اداری ، آموزشی  و سازمانی  توام  باپیشرفتهای سیاسی حقوقی، اجتماعی  و ... اقتصادی صورت گیرد .
3-  فن آوری اطلاعات:فن‌آوری اطلاعات(Information Technology - IT) مجموعه‌ای است از سخت‌افزار،نرم‌افزار، ارتباطات راه دور و محصولات هوشمند که یک یا ترکیبی از ۵کارکرد زیر را ایفا می‌کند:
 
-تبدیل اطلاعات از یک فرم به فرم دیگرConversion
 ذخیره سازیاطلاعاتStorage
 پردازش اطلاعاتProcessing
 مبادله اطلاعاتCommunication
- همگرایی اطلاعاتConvergence
 
   فناوری اطلاعات(IT) به منظور افزایش سرعت و دقت فعالیتهای مختلف اجتماعی و اقتصادی و در نتیجه بالا بردن بهره وری آنها است؛ خصوصاً سازمانهایی که بخشهای مختلف آن در مناطق جغرافیایی پراکنده و دوراز یکدیگر قرار گرفته­اند. و یا موسساتی که موظف به انجام کارهای متنوع و متعدد هستند، بسیاری از مشکلات خود را از طریق این فناوری رفع میکنند.فناوریاطلاعاتبه منزلة یک سلاح و ابزار جدید برای فعالیت در جهان معاصر محسوب میشود که دم استفاده از آن انزوای کشور و در نهایت حذف شدن از جامعة جهانی را به دنبال خواهدداشت.  تجارب گوناگون سازمانهای مختلف در سطح دنیا نشان میدهد که فناوری اطلاعات به راحتی بسیاری از مشکلات سیستمهای اطلاعات محور را رفع میکند. فناوری اطلاعات قابلیت های زیادی در رفع مشکلات سازمانها دارد.

 

بررسی و شناخت نیازهای آموزشی ترویجی کیوی کاران


این مقاله با فرمت ورد و اماده پرینت میباشد
 
  بررسی و شناخت نیازهای آموزشی ترویجی کیویکاران
 
این مقاله دارای پرسش نامه می باشد
 
فهرست مطالب
 
2-1-2-1- ویژگیهای نیازهای انسانی24
 
2-1-2-2- طبقه بندی نیازها 25
 
2-1-3- مفهوم آموزش 26
 
2-1-3-1- طبقه بندی نظامهای آموزشی 27
 
2-1-3-2- نقش نظامهای آموزشی28
 
2-1-3-3- اصول آموزش 29
 
2-1-3-4- مزایا و فواید آموزش 30
 
2-1-4- تعاریف مختلف ترویج کشاورزی30
 
2-1-4-1- اهداف آموزش ترویجی 31
 
2-1-4-2- اصول آموزش ترویجی31
 
2-1-4-3- اهمیت و ویژگیهای آموزش ترویج کشاورزی32
 
2-1-5- مفهوم نیاز آموزشی- ترویجی 33
 
2-1-5-1- انواع نیاز آموزشی 34
 
2-1-5-2- اولویت بندی نیازهای آموزشی 35
 
2-1-6- نیاز سنجی37
 
2-1-6-1- تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی38
 
2-1-6-2- ضرورت و مزایای تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی39
 
2-1-6-3- قلمرو نیازسنجی در برنامه های آموزشی - ترویجی 40
 
2-1-6-4- اصول و نکات مهم در تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی 40
 
2-1-6-5- اهداف تعیین نیازهای آموزشی42
 
2-1-6-6- ویژگیهای تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی 42
 
2-1-6-7- عوامل مؤثر در تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی43
 
2-1-6-8- مراحل تعیین نیازهای آموزشی45
 
فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
 
 
2-1-6-9- روشهای تعیین نیازهای آموزشی - ترویجی 45
 
2-2- بخش دوم: کیوی فروت51
 
2-2-1- مقدمه 52
 
2-2-2- مبدأ و تاریخچه کیوی در جهان53
 
2-2-3- تولید جهانی کیوی54
 
2-2-4- صادرات جهانی کیوی 57
 
2-2-5- سابقه و موقعیت کیوی در ایران59
 
2-2-6- تولید کیوی در ایران61
 
2-2-7- صادرات کیوی در ایران 66
 
2-2-8- مشخصات گیاه شناسی کیوی 67
 
2-2-8-1- تعداد کروموزومها 68
 
2-2-8-2- ریشه ها 68
 
2-2-8-3- ساقه ها و شاخه ها 69
 
2-2-8-4- برگها 70
 
2-2-8-5- جوانه ها 70
 
2-2-8-6- گلها 73
 
2-2-8-7- میوه و بذر78
 
2-2-9- واریته های معروف کیوی79
 
2-2-9-1- واریته های ماده79
 
2-2-9-2- واریته های نر 80
 
2-2-10- آب و هوا و شرایط اقلیمی مورد نیاز کیوی81
 
2-2-10-1- بارندگی 81
 
2-2-10-2- نور خورشید 81
 
فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
 
 
2-2-10-3- نیاز سرمایی82
 
2-2-10-4- خاک 82
 
2-2-11- روشهای مختلف تکثیر کیوی83
 
2-2-11-1- ازدیاد از طریق بذر83
 
2-2-11-2- ازدیاد از طریق قلمه84
 
2-2-11-3- ازدیاد از طریق پیوند 84
 
2-2-11-4- ازدیاد از طریق کشت بافت85
 
2-2-12- عملیات احداث باغ کیوی85
 
2-2-12-1- شرایط احداث باغ 85
 
2-2-12-2- باد شکن86
 
2-2-12-3- داربست و انواع آن 87
 
2-2-13- عملیات کاشت کیوی 90
 
2-2-13-1- آماده سازی خاک90
 
2-2-13-2- کود دهی 90
 
2-2-13-3- طراحی کاشت درختان کیوی فروت 91
 
2-2-13-4- انتقال نهالها به زمین اصلی 91
 
2-2-13-5- زمان انتقال نهالها91
 
2-2-13-6- فواصل کاشت92
 
2-2-14- عملیات داشت کیوی 92
 
2-2-14-1- هدایت و مراقبت از نهالها92
 
2-2-14-2- آبیاری 92
 
2-2-14-3- هرس 93
 
2-2-14-4- تغذیه گیاه95
 
فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
 
 
2-2-14-5- مبارزه با علفهای هرز96
 
2-2-15- آفات و بیماریهای مهم کیوی و خسارات ناشی از عوامل طبیعی96
 
2-2-15-1- آفات96
 
2-2-15-2- بیماریها98
 
2-2-15-3- خسارات ناشی از عوامل طبیعی100
 
2-2-16- عملیات برداشت و انبار داری کیوی 100
 
2-2-16-1- برداشت کیوی100
 
2-2-16-2- انبارداری کیوی 101
 
2-2-17- ارزش غذایی و فرآورده های کیوی102
 
2-2-17-1- ارزش غذایی کیوی فروت102
 
2-2-17-2- فرآورده های کیوی فروت 104
 
2-2-18- محاسبه اقتصادی برای احداث یک باغ کیوی104
 
2-3- بخش سوم: ضرورت شناسایی نیازهای آموزشی - ترویجی کیویکاران107
 
2-3-1- کیویکاران 107
 
2-3-2- لزوم اهمیت آموزش کیویکاران 108
 
2-3-3- ضرورت شناسایی نیازهای آموزشی -ترویجی کیویکاران108
 
2-4- بخش چهارم: مروری بر سوابق و مطالعات انجام یافته در زمینه تحقیق 110
 
2-4-1- مطالعات تحقیقاتی انجام گرفته در جهان 110
 
2-4-2- مطالعات تحقیقاتی انجام گرفته در ایران 112
 
فصل سوم: روش تحقیق
 
3-1- مقدمه 122
 
3-2- نوع و روش تحقیق122
 
3-3- جامعه آماری122
 
3-4- جمعیت مورد مطالعه123
 
فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
 
 
 
3-5- تعیین حجم نمونه 123
 
3-6- روش نمونه گیری124
 
3-7- روش جمع آوری اطلاعات 124
 
3-8- ابزار جمع آوری اطلاعات 124
 
3-9- روایی 125
 
3-10- اعتبار علمی 125
 
3-11- ضریب آلفای کرنباخ126
 
3-12- متغیرهای تحقیق 126
 
3-13- فرضیات تحقیق127
 
3-14- روشهای تجزیه و تحلیل آماری131
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
 
4-1- مقدمه 135
 
4-2- آمار توصیفی135
 
4-2-1- بخش اول: ویژگیهای فردی، اقتصادی و فعالیتهای باغداری 136
 
4-2-2- بخش دوم: نیازهای آموزشی - ترویجی کیویکاران 147
 
4-2-3- بخش سوم: عوامل مؤثر بر نیازهای آموزشی192
 
4-2-4- بخش جهارم: استفاده از کانالهای ارتباطی آموزشی - ترویجی 195
 
4-3- آمار استنباطی 203
 
4-3-1- نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن 203
 
4-3-2- نتایج حاصل از آزمون کروسکال والیس208
 
4-3-3- آزمون من وایت نی 209
 
4-3-4- معادله خط رگرسیون چند متغیره در ارتباط با تأثیر متغیرهای مستقل بر میزان نیازهای
آموزشی- ترویجی کیویکاران 212
 
فهرست مطالب
فصل پنجم: خلاصه ، نتیجه گیری و پیشنهادات
 
5-1- خلاصه219
 
5-2- نتیجه گیری 221
 
5-2-1- نتایج حاصل از یافته های توصیفی221
 
5-2-2- نتایج حاصل از یافته های تحلیلی225
 
5-2-2-1- نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن225
 
5-2-2-2- نتایج حاصل از تأثیر فردی متغیرهای مستقل برمتغیر وابسته229
 
5-2-2-3- نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته230
 
5-3- پیشنهادات231
 
5-4- عناوین پیشنهادی جهت تحقیقات آتی 233
 
فهرست منابع234
 
پیوست ها
 
چکیده
 
تحقیق حاضر به بررسی و شناخت نیازهای آموزشی - ترویجی کیویکاران استان مازندران (شهرستانهای تنکابن و چالوس) پرداخته استاین تحقیق از نوع کاربردی و به روش توصیفی، همبستگی می باشد که شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است جامعه آماری این تحقیق شامل 7132 نفر از کیویکاران شهرستانهای تنکابن وچالوس در سال زراعی 1385-1384 می باشد و در همین راستا جمعیت مورد مطالعه بر اساس فرمول کوکران 360 نفر برآورد شده است و روش نمونه گیری بصورت تصادفی سادهمی باشد برای تجزیه و تحلیل داده ها ازنرم افزارspsswinاستفاده
شده است
 
 نتایج نشان می دهد که میزان نیازهای آموزشی - ترویجی کیویکاراندر کلیه مراحل کشت کیوی؛ اعم از احداث باغ، کاشت، داشت، برداشت و انبارداری درحد متوسط به بالامی باشدهمچنین مهمترین کانال
آموزشی و ترویجی استفاده شده در خصوص کشت کیوی، مشاهده فعالیت سایرکیویکاران می باشد ضمن اینکه استفاده از مجلات و نشریات آموزشی - ترویجی، استفاده از کلاسهای آموزشی، استفاده از برنامه های آموزشی - ترویجی تلویزیون و رادیو، تماس با مروجین و تماس با کارکنان جهاد کشاورزی در حد کم صورت گرفته است
 
نتایج حاصل از ضریب همبستگی نشان می دهد که بین متغیر های مستقل؛ سطح تحصیلات، سابقه کشت کیوی، سطح کشت کیوی، تماس با کارکنان جهاد کشاورزی، تماس با مروجان، استفاده از کلاسهای آموزشی و ترویجی، استفاده از مجلات و نشریات آموزشی و مشاهده فعالیت سایر کیویکاران با متغیر وابسته میزان نیازهای آموزشی - ترویجی کیویکاران رابطه معکوس وجود دارد ولی بین متغیر دسترسی به مناطق شهری با متغیر میزان نیاز آموزشی رابطه مثبت وجود داردضمن اینکه بین
متغیرهای؛ سن، درآمد، تعداد افراد تحت تکفل، عملکرد محصول کیوی، استفاده از برنامه های آموزشی رادیو و تلویزیون با متغیر میزان نیاز آموزشی رابطه ای مشاهده نمی گرددنتایج حاصل از تأثیر فردی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته نشان می دهد که جنسیت، تأهل، شغل اصلی، نوع مالکیت،عضویت در تعاونی کیویکاری بر میزان نیاز آموزشی مؤثر است ولی تسهیلات حمایتی بر میزان نیاز آموزشی تأثیری نداشته است
 
نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره درخصوص تأثیرات متغیرهای مستقل تحقیق بر میزان نیازهای آموزشی -ترویجی کیویکاران بیانگر آن است که به ترتیب متغیرهای سابقه کشت کیوی، استفاده از کلاسهای آموزشی - ترویجی، مشاهده فعالیت سایر کیویکاران و تماس با مروجان تأثیرمنفی بر میزان نیازهای آموزشی داشته اندولی متغیر دسترسی به مناطق شهری بر میزان نیازهای آموزشی تأثیر مثبت داشته است
 
1-1- مقدمه
 
رشد وتوسعه بخش کشاورزی از مصادیق بارز توسعه ملی، اقتصادی و در نهایت امنیت ملی هر کشور محسوب می شودبر مبنای تجربه های به دست آمده از کشورهای توسعه یافته وحتی برخی کشورهای همسایه، رشد بخش کشاورزی را می توان زیربنا و بستر توسعه صنعتی ، بخش خدمات، بهداشت غذائی و در اقتصاد ملی هر کشور محسوب نمود، به عبارت دیگر بخش کشاورزی نقش موتور و نیرو دهندة توسعه را برعهده داردزیربخش باغبانی نیز به دلیل داشتن مزیتهای خاص نسبت به سایر زیربخشهای کشاورزی و همچنین دیگر بخشهای اقتصادی، دارای ظرفیتهای ویژه ای جهت توسعه بخش کشاورزی در راستای تحقق اهداف توسعه ملی است
 
به اعتقاد کارشناسان، مزیت اقتصادی که در فعالیتهای باغداری وجود دارد در بخش زراعی کمتر به چشم
می خورد، قیمت محصولات باغی به مراتب از محصولات زراعی در بازارهای جهانی بیشتر است و از اینرو می توان به درآمدهای ارزی مناسب وبهره گیری بهتر از مزیت های موجود( شرایط اقلیمی، دسترسی به بازارهای خارجی و) نائل آمدتنوع آب وهوا و کشت وپرورش طبیعی انواع میوه و تره بار در ایران با بهره گیری از منابع طبیعی خاک وآب و بهره گیری از تابش مستقیم خورشید سبب شده است که محصولات باغی ایران، از مزیتهای بهداشتی ومرغوبیت در طعم و مزه برخوردار شود
 
از اینرو با سرمایه گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی و نگهداری، تجهیزات حمل و نقل و حضور موثر در بازارهای جهانی (نمایشگاههای معتبر صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اروپا وشرق آسیا) می توان زمینة گسترشصادرات محصولات باغی کشور را فراهم آورد
 
یکی از محصولات بسیار ارزنده و گرانبها که می تواند در صورت ازدیاد تولید و صدور به خارج مقادیری از ارز کشور را تأمین نماید میوه کیوی (کیوی فروت ) است
 
نام اصلی این میوه Chinese gooseberryیا انگور فرنگی چینی استکیوی، میوه بومی مناطق جنوب غربی چین استدر اوائل دهه 1920 تولید آن در مناطق جنوب شرقی آسیا، ژاپن و نیوزیلند آغاز شد ودر اوائل دهه 1960 با صدور اولین محموله انگور فرنگی چینی از سوی نیوزیلند، صادرکنندگان برای این میوه نام کیوی را که در اصل نام پرنده ملی این کشور است برگزیدندکیوی از جمله گیاهان مناطق نیمه گرمسیری است و در مقابل سرما بسیار مقاوم می باشدگونه های کیوی به شکلهای زینتی و خوراکی در جهان کشت می شونددرخت کیوی به درخت انگور شباهت بسیار دارد و دارای ساقه خزنده با برگهای قلبی شکل استهمچنین این میوه گیاهی است دو پایه که با توجه به خصوصیات گلهای نر و ماده آن برای اینکه میوه تشکیل گردد و اختلالات تلقیحی و ریزش پیش نیاید می باید هنگام گرده افشانی تمام سطح کلاله به مقدار کافی دانه گرده دریافت نماید که این عمل در شرایط طبیعی توسط حشرات به ویژه زنبور عسل( تا 96 درصد) و باد (تا 4 درصد ) صورت می گیرد
 
لازم به ذکر است که نهال کیوی به رطوبت زیاد ( حداقل بارش سالانه 150 سانتی متر) ، آبیاری مناسب در فصل رشد، نورآفتاب کافی در تابستان، دمای خنک پائیزی برای کامل شدن میوه و زمستانهای نسبتاً سرد برای طعم بخشیدن به میوه نیاز داردخاک مناسب جهت کاشت کیوی، خاک عمیق حاصلخیز و دارای هوموسمی باشد، که PHآن نباید از 9/6 تجاوز کندزمان کاشت نهال کیوی در اواخر زمستان یا اوائل بهار است، که پس از 4 سال به بهره دهی می رسد
 
این میوه دارای ظاهری کشیده و استوانه شکل بوده، پوست آن بسیار نازک و به رنگ قهوه ای می باشد و از کرکهای کوتاه و پرپشت پوشیده شده استمیوه کیوی سفت اما گوشتی و آبدار است، قسمت گوشتی آن به رنگ سبز و حاوی دانه های ریز و سیاهرنگ خوراکی است که بسیار معطر و خوش طعم وسرشار از ویتامین Cبوده و میزان آن10 برابر ویتامین Cموجود در لیموترش است
 
بر حسب واریته های مختلف، وزن هر عدد میوه کیوی بین 30 تا 200 گرم می باشدواریته " هایوارد" معروفترین و پرمحصول ترین رقم کیوی در جهان است که گرد و تخم مرغی شکل است و در اواسط آبان ماه می رسد" آبوت"که فصل برداشت آن در اواخر مهر ماه است نسبتاً کشیده تر از واریته هایوارد است " برونو" استوانه ای شکل بوده و قسمت بالا وپایین آن کروی است" مانتی " نیز به شکل گلابی است و رنگ آنقهوه ای روشن می باشد که در آذرماه می رسد
 
حال به منظور پرورش میوه کیوی در ایران، با توجه به بیان مطالبی در خصوص آب و هوا وشرایط اقلیمی مورد نیاز آن ( آب ، رطوبت ، حرارت، آفتاب و خاک) می توان گفت که در ایران بویژه قسمت مهمی از منطقه شمال ( گیلان و مازندران ) یعنی از آستارا تا ساری برای کشت این میوه مساعد و مناسب می باشدکیوی، این طلای سبز که می تواند هرساله به ما محصول فراوانی دهد، جا دارد که باغداران تولید کننده آن از طریق آموزش در خصوص نحوه صحیح کشت و کار و برداشت و نگهداری این میوه اطلاعاتی بدست آورده تا بتوانند در جهت توسعه هر چه بیشتر این محصول هم از لحاظ کمی وهم کیفی کوشا باشند
 
از اینرو به منظور اثربخشی آموزش این افراد(کیویکاران) ، می باید از نیازهای آموزشی – ترویجی آنان در ارتباط با پرورش کیوی آگاه شدزیرا نیازهای آموزشی - ترویجی یکی از دروندادهای اصلی سیستم آموزشی است که مبنای اساسی طرح ریزی، اجرا و ارزشیابی فعالیتهای سیستم قرار می گیرددر بسیاری از مواقع فراگیران مجبور می شوند مطالبی را یاد بگیرند که عملاً در موقعیت شغلی شان کاربردی ندارداین مشکل جدا از تبعاتی که دارد، ناشی از دو دلیل است: عدم دقت در نیازسنجی و یا نبود خود نیازسنجی در فرآیند آموزش
 
لازم به توضیح استکه شناخت اینگونه نیازها، احتیاج به درک صحیحی از وضع موجود و تعیین اهداف معقولی به عنوان وضع مطلوب دارد تا به واسطه آن بتوان، فاصله میان این دو وضعیت را کاهش داد
 
به طور کلی با در نظرگرفتن اهمیت اقتصادی محصول کیوی، از یک سو به عنوان تأمین کننده بخش مهمی از درآمد خانوارهای کیویکار واز سوی دیگر با عنایت به اینکه برخی از مناطق تحت کشت این محصول از جمله شهرستانهای تنکابن و چالوس از استان مازندران به علت دارا بودن پتانسیلهای بالا به عنوان مراکز عمده کشت کیوی که ارزش صادراتی نیز داشته مطرح گردیده اند، لذا این تحقیق درصدد آن شده که به بررسی نیازهای آموزشی- ترویجی کیویکاران این مناطق جهت ارائه برنامه های آموزشی مناسب در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی بپردازد
 
دانلود کامل  بررسی و شناخت نیازهای آموزشی ترویجی کیویکاران

 

نحوه تشکیل آسفالت در مخزن و چگونگی بر طرف کردن آن


 
این مقاله با فرمت WORD  می باشد.
 
مقدمه
 
امروزه تولید گاز سنتز از گاز طبیعی، بعنوان یکی از مهمترین تکنولوژی‌های که در آن از گاز طبیعی استفاده می‌شود، مطرح است. گاز سنتز کاربردهای فراوانی از قبیل استفاده به عنوان خوراک در کارخانه تولید آمونیاک، تولید اسید استیک و اسید فرمیک، خوراک فرآیندهای هیدروکراکتیگ و هیدروتریتینگ در پالایشگاه‌ها، تولید متانول و بسیاری موارد دیگر دارد.
 
اما تولید گاز سنتز با استفاده از روش‌های متعددی انجام می‌شود.  این روش‌ها به دو بخش عمده، حرارتی  و کاتالیستی تقسیم می شوند. یکی از مهمترین این روشها، فرآیند رفرمینگ با بخار آب کاتالیستی است که عمدتاً از فلز نیکل بعنوان کاتالیست در آن استفاده می‌شود.
 
در این پروژه ابتدا در فصل اول به شرح کلی از وضعیت گاز طبیعی در جهان و ایران و تکنولوژی‌های گاز طبیعی پرداخته می‌شود. در فصل دوم شرح کلی پیرامون روشهای تولید گاز سنتز ارائه می‌گردد. در فصل سوم به شرح فرآیند رفرمینگ بخار برای تولید متانول از گاز سنتز به طور مفصل شرح داده می شود و سپس در فصل چهارم به طراحی یک واحد رفرمینگ بخار یا SRIمی‌پردازیم. در انتها جمع بندی از مطالب فوق
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه
 
فصل اول: وضعیت گاز طبیعی در ایران و جهان
 
I-I- مقدمه
 
I-II- گاز طبیعی در جهان
 
I-III- ذخایر و منابع
 
I-IV- چرا از گاز طبیعی استفاده می‌کنیم؟
 
I-V- تکنولوژی‌های استاندارد گاز طبیعی
 
I-VI- سیمای صنعت گاز  ایران
 
I-VII- پالایشگاه گاز طبیعی در ایران
 
I-VII- سیستم انتقال گاز طبیعی
 
فصل دوم: روشهای تولید گاز سنتز
 
II-I- مقدمه
 
II-II- عمده مصارف گاز سنتز
 
II-III- روشهای تولید گاز سنتز
 
فصل سوم:  روش تولید گاز سنتز بطریق SMR
 
III-I- شرح کلی
 
III-II- مقدمه
 
III-III- تکنولوژی
 
III-IV- تولید گاز سنتز
 
III-V- سنتز متانول
 
III- VI- واحد تقطیر متانول
 
III-VII- سیستم بخار آب و میعان
 
III-VIII- خدمات و واحد خارج از شبکه
 
فصل چهارم: طراحی یک واحد صنعتی به روش SMRو تولید گاز سنتز
 
IV-I- مقدمه تولید گاز سنتز از گاز طبیعی بروش SMR
 
IV-II- شرح فرآیند
 
IV-III- شرح عملیات
 
IV-IV- برآورد هزینه
 
جمع بندی و نتیجه‌گیری

   

مخابرات سیستم پیاده سازی بلاد رنگ کدک صحبت

عنوان مقاله : 
 
این مقاله با فرمت ورد در اختیار شما قرار داده شده است.
 
چکیده 
 
کدک صحبت استاندارد G.728، یک کدک کم تاخیر است که صحبت با کیفیت عالی را در نرخ بیت 16 kbpsارائه می دهد و برای شبکه های تلفن ماهواره ای و اینترنت و موبایل که به تاخیر زیاد حساس هستند ، مناسب است. در این رساله به پیاده سازی بلادرنگ اینکدر و دیکدرG.728بصورت دوطرفه کامل ( Full Duplex )بر روی پردازنده TMS320C5402می پردازیم .
 
روشی ترکیبی برای برنامه نویسی TMSارائه می شود که در آنزمان وپیچیدگی برنامه نویسی نسبت به برنامه نویسی دستی به 30%کاهش می یابد . در این روش پس از برنامه نویسی وشبیه سازی ممیزثابت الگوریتم کدک به زبان C، با استفاده از نرم افزار( Code Composer Studio ) CCS، برنامه به زبان اسمبلی ترجمه شده و بهینه سازی دستی در کل کد اسمبلی صورت می گیرد . سپس بعضی از توابع مهم برنامه از نظر MIPS، بصورت دستی به زبان اسمبلی بازنویسی می شوند تا برنامه بصورت بلادرنگ قابل اجرا گردد . در پایان نتایج این پیاده سازی ارائه می شود .
 
 
 
فهرست
 
مقدمه4
 
فصل 1 : بررسی و مدل سازی سیگنال صحبت
 
1-1- معرفی سیگنال صحبت6
 
1-2- مدل سازی پیشگویی خطی 10
 
 1-2-1- پنجره کردن سیگنال صحبت 11
 
 1-2-2- پیش تاکید سیگنال صحبت13
 
 1-2-3- تخمین پارامترهای LPC 14
 
فصل 2 : روش ها و استانداردهای کدینگ صحبت
 
2-1- مقدمه15
 
2-2- روش های کدینگ19
 
 2-2-1- کدرهای شکل موج21
 
 2-2-2- کدرهای صوتی 222-2-3- کدرهای مختلط 24
 
 الف- کدرهای مختلط حوزه فرکانس 27
 
 ب- کدرهای مختلط حوزه زمان29
 
 
فصل 3 : کدر کم تاخیر LD-CELP 
 
3-1- مقدمه34
 
3-2- بررسی کدرکم تاخیر LD-CELP36
 
 3-2-1- LPCمعکوس مرتبه بالا 39
 
 3-2-2- فیلتر وزنی شنیداری42
 
 3-2-3- ساختار کتاب کد 42
 
 3-2-3-1- جستجوی کتاب کد43
 
 3-2-4- شبه دیکدر 45
 
 3-2-5- پست فیلتر 46
 
فصل 4 : شبیه سازی ممیزثابت الگوریتم به زبان C 
 
4-1- مقدمه 49
 
4-2- ویژگی های برنامه نویسی ممیزثابت50
 
4-3- ساده سازی محاسبات الگوریتم53
 
 4-3-1- تطبیق دهنده بهره54
 
 4-3-2- محاسبه لگاریتم معکوس 58
 
4-4- روندنمای برنامه 59
 
 4-4-1- اینکدر 63
 
 4-4-2- دیکدر 69
 
فصل 5 : پیاده سازی الگوریتم برروی DSP 
 
5-1- مقدمه74
 
5-2- مروری بر پیاده سازی بلادرنگ75
 
5-3- چیپ های DSP 76
 
 5-3-1- DSPهای ممیزثابت 77
 
 5-3-2- مروری بر DSPهای خانواده TMS320 78
 
 5-3-2-1- معرفی سری TMS320C54x 79
 
5-4- توسعه برنامه بلادرنگ81
 
5-5- اجرای برنامه روی برد توسعه گر C5402 DSK82
 
 5-5-1- بکارگیری ابزارهای توسعه نرم افزار84
 
5-5-2- استفاده از نرم افزارCCS 86
 
5-5-3- نتایج پیاده سازی94
 
5-6-نتیجه گیری و پیشنهاد97
 
- ضمائم
 
 - ضمیمه (الف) : دیسکت برنامه های شبیه سازی ممیز ثابت به زبان Cو
 
پیاده سازی کدک به زبان اسمبلی- ضمیمه (ب) : مقایسه برنامه نویسی Cو اسمبلی 98
 
- مراجع103
 
 - مقدمه
 
امروزه در عصر ارتباطات و گسترش روزافزون استفاده از شبکه های تلفن ،موبایل و اینترنت در جهان ومحدودیت پهنای باند در شبکه های مخابراتی ، کدینگ و فشرده سازی صحبت امری اجتناب ناپذیر است . در چند دهه اخیر روشهای کدینگ مختلفی پدیدآمده اند ولی بهترین و پرکاربردترین آنها کدک های آنالیزباسنتز هستند که توسط Atal & Remedeدر سال 1982 معرفی شدند [2]. اخیرا مناسبترین الگوریتم برای کدینگ صحبت با کیفیت خوب در نرخ بیت های پائین و زیر 16 kbps، روش پیشگویی خطی باتحریک کد (CELP)می باشد که در سال 1985 توسط Schroeder & Atalمعرفی شد [8]و تا کنون چندین استاندارد مهم کدینگ صحبت بر اساس CELPتعریف شده اند .
 
در سال 1988 CCITTبرنامه ای برای استانداردسازی یک کدک 16 kbpsبا تاخیراندک وکیفیت بالا در برابر خطاهای کانال آغاز نمود و برای آن کاربردهای زیادی همچون شبکه PSTN،ISDN،تلفن تصویری و غیره در نظر گرفت . این کدک در سال 1992 توسط Chen et al. تحت عنوان LD-CELPمعرفی شد[6]و بصورت استاندارد G.728در آمد[9]و در سال 1994 مشخصات ممیز ثابت این کدک توسط ITUارائه شد[10]. با توجه به کیفیت بالای این کدک که در آن صحبت سنتزشده از صحبت اولیه تقریبا غیرقابل تشخیص استو کاربردهای آن در شبکه های تلفن و اینترنت و ماهواره ای در این گزارش به پیاده سازی این کدک می پردازیم .
 
در فصل اول به معرفی وآنالیز سیگنال صحبت پرداخته می شود و در فصل دوم روش ها و استانداردهای کدینگ بیان می شوند . در فصل سوم کدک LD-CELPرا بیشتر بررسی می کنیم و در فصل چهارم شبیه سازی ممیز ثابت الگوریتم به زبان Cرا بیان مینمائیم. ودر پایان در فصل 5 به نحوه پیاده سازی بلادرنگ کدکG.728بر روی پردازنده TMS320C5402می پردازیم.